Yeni,Skoda Fabia


Admin

Administrator
Staff member
#1
fabia.jpg

Yeni dördüncü nesil Skoda Fabia süper mini'2022
Skoda, mart ayında açıkladığı yol haritasında yeni Fabia modelinin mayıs ayında tanıtılacağını açıklamıştı.

Mk4 Fabia tamamen yenilenmiş diyebilirz, çünkü Volkswagen Group süperminilerini yakın zamanda güncellenen VW Polo ve SEAT Ibiza tarafından kullanılan eski PQ26 platformundan MQB A0'a taşımıştı sonuncusu,Skoda'nın bebeği-Citigo'nun ölümünden sonra firmanın en küçük modeli - yeni güç aktarma organlarına, daha fazla 'büyük otomobil' özelliklerine ve yeni kabin teknolojisine imkan sağlıyor.Mk4 Fabia da gerçekten yeni, çünkü Volkswagen Group süperminilerinin son olarak, yakın zamanda güncellenen VW Polo ve SEAT Ibiza tarafından kullanılan eski PQ26 platformundan MQB A0'a taşınması için sonuncusu.Skoda'nın bebeği Citigo'nun ölümünden sonra firmanın en küçük modeli - yeni güç aktarma organlarına, daha fazla 'büyük otomobil' özelliklerine ve yeni kabin teknolojisine yer verilmiş.

Eskiye göre 111 mm uzayarak 4.108 mm'yi bulan Skoda Fabia'nın aks mesafesi ise 94 mm artışla 2.564 mm'ye kadar çıktı.
Bagaj hacmi 50 litrelik artışla Volkswagen Golf 8'i yakalayan Fabia, bu sayede bir üst sınıftan da müşteri çekmeyi hedefliyor.
Yeni Fabia'nın tasarımı , Kamiq gibi diğer yeni Skoda'ların öncülüğünü takip ederken, genel duruş, biraz yükseltilmiş
Arka koltukları yatırıldığında depolama kapasitesi 1.190 litreye ulaşan Fabia, Renault Clio'nun ardından bu alanda sınıfının en iyisi konumunda.

Skoda, bu resmi görüntülerde gösterilen yeni Phoenix Orange ve bazı versiyonlarda kontrast renkli tavan seçeneği de dahil olmak üzere dokuz gövde rengi sunuyor. Araba 14 inç ve 15 inç çelik jantlarla veya 15 inç ile 18 inç arasında değişen alaşımlarla satışa sunulacak.

MQB A0'ı elektrikli hale getirme planı yok, bu nedenle yeni Fabia'nın motor serisi, ağırlıklı olarak üç silindirli benzinli motorlara dayalı olacak - hem normal olarak havalandırılan 1.0 MPI hem de turboşarjlı 1.0 TSI. Giriş noktaları, her biri beş vitesli manuel şanzıman ile donatılmış 64bhp veya 79bhp ve 93Nm ile 1,0 MPI olacaktır. 94bhp ve 115Nm (beş vitesli manuel) veya 109bhp ve 200Nm (altı ileri manuel veya yedi vitesli çift kavramalı otomatik) turboşarjlı TSI motor seçenekleri olacak. Serinin tepesinde 148bhp ve 250Nm ile 1.5 TSI Evo dört silindirli turbo benzin yer alacak. Yalnızca otomatik olarak sunuluyor. ve 7,9 saniyede 62 mil hıza ulaşabilir.

Skoda Fabia'nın kabinine baktığımızda, markanın klasik dokunuşlarını görüyoruz. Konsolun merkezine yerleştirilen multimedya sistemi standart olarak 8" gelirken opsiyonel olarak 9,2" ekran ile değiştirilebiliyor.
Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı sunan Fabia'da sesli komut, el hareketi algılama ve Wi-Fi modülü de yer alıyor.

İçeride, gösterge paneli, gri plastiği parçalamaya yardımcı olmak için SE-spec modellerinde kumaş kaplamayla birlikte gövde renginde bir şerit çizgisine sahip. Otomobil, standart olarak geleneksel kadranlara ve 3,5 inçlik bir bilgi ekranına sahip olacak, ancak 10,25 inçlik dijital gösterge panelleri isteğe bağlı olarak sunulacak.

Skoda, giriş seviyesi otomobiller için DAB radyolu 6,5 inçlik bir bilgi-eğlence sistemini elinde tutuyor, ancak Fabias'ın büyük bir kısmı Bluetooth ve kablosuz Android ve Apple akıllı telefon entegrasyonuna sahip sekiz inçlik bir Bolero dokunmatik ekran sistemiyle gelecek. Ayrıca, hareket kontrolü ile birlikte çevrimiçi destekli navigasyon ve bir WiFi erişim noktası sunan 9,2 inçlik bir sistem olacak. Araba, dikiz aynasına monte edilmiş bir tane de dahil olmak üzere beş adede kadar USB-C bağlantı noktası sunacak ve bu da araç içi kamerayı şarj etmeyi kolaylaştıracak.

Yeni platform sayesinde Skoda Fabia, güvenlik donanımlarını da yenilemiş oldu. Bu donanımlar, Seviye 2 otonom sürüş sunan Travel Assist sistemi ve adaptif hız sabitleyici ile aktif şerit takip sistemini kapsıyor. Otomatik park sistemi ve otomatik acil durum freni de Fabia'ya gelen donanımlar arasında yer alıyor.

Dytrych ayrıca yeni Fabia'nın sıcak bir vRS versiyonunun olmayacağını da doğruladı. Otomobilin ilk neslinin sıcak bir dizel varyantı vardı (bu arabanın halefi bir benzinli vRS versiyonuna sahipti), ancak Avrupa genelinde yüksek performanslı süperminlere olan talebin düşmesi, daha hızlı bir Mk4 için bir kasa inşa etmenin mümkün olmadığı anlamına geliyor. Dytrych, "Fabia ile beklenti, arabanın 14.000 avrodan başlaması ve bu fiyat listesinin sonunun seçeneklerden önce 24-26.000 avro olacağı" dedi. “Dolayısıyla bu segmentte, bu hacimlerde bir vRS sürümü yapmak için büyük potansiyel bulmak gerçekten o kadar kolay değil. Bu kadar büyük hacimli bir potansiyel beklemiyoruz, bu yüzden bunun için bir iş vakası bulamıyoruz. "

Fabia'nın daha sportif bir stile sahip bir Monte Carlo versiyonu olacak, çünkü bu donanım seviyesi Kamiq ve Scala modellerinde popüler oldu ve satışların yüzde 14'ünü oluşturuyor.

Skoda, büyüyen motor sporları bölümünü desteklemek için Fabia'nın yeni bir R5 ralli versiyonunun geliştirilmesiyle ilerliyor. Skoda, Dünya Ralli Şampiyonası'nın en üst seviyesinde rekabet etmiyor, ancak araçları, çoğu zaman Fabia R5 programını Çek üretici için kazançlı bir program haline getiren müşteri ekiplerinin hemen altındaki kademelerde popüler ve başarılı olduğunu kanıtladı.
 
Top