Üçüncü nesil (SH, 2008–2012)


#1
Üçüncü kuşak Forester, geleneksel bir vagon tasarımından geçip SUV olma yolunda ilerlemeye başladı. Neredeyse her boyutta daha büyüktü ve daha fazla kargo alanına sahip eğimli bir çatı hattına sahipti. Subaru, 25 Aralık 2007'de Japonya'daki 2008 Forester model modelini açıkladı. Kuzey Amerika versiyonu , Detroit'teki 2008 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda başladı.

Stil Subaru Baş Tasarımcısı Mamoru Ishii tarafından yapıldı. Boyutlar, Japon spesifik Impreza vagonunun temel gövde yapısını , ABD spesifik Impreza sedanının arka platformuyla kullanan mühendislerden geliyor . Forester'ın dingil mesafesi 3,5 inç (89 mm) arttı, toplamda 3,0 inç (76 mm), 1,8 inç (46 mm) genişlikte ve 4,3 inç (110 mm) yükseklik arttı.

Bağımsız çift salıncaklı arka süspansiyon daha iyi kullanım ve daha yumuşak bir sürüş için yeniden tasarlandı. Dört hızlı bilgisayar kontrollü otomatik şanzımana bir "Sportshift" modu eklendi . Ekran içi, dokunmatik ekranlı uydu navigasyon sistemi Bluetooth uyumlu hale geldi ve birinci sınıf bir stereo ile entegre edildi. Altı hoparlörlü surround ses donanımı isteğe bağlıydı.

Yeni model iç alan ve yük oda (31 cu ft (0.88 m, iyileştirilmesi, Forester'ın dingil mesafesi 3.5 inç (89 mm) ilave edildi 3 69 cu ft (2.0 m, genişletilebilir) 3 )). Yerden yüksekliği 8.9 inç (230 mm) idi.

Avrupa
Forester, Avrupa'da ya Beş Vitesli Manüel ya da Dört Vitesli Otomatik Şanzımanla Eşleşen Aktif Valf Kontrol Sistemli (AVCS) 2.0 Litre EJ20 Benzinli Motor ile ya da Tamamen Yeni Dizel Motorlu Yatay Olarak Karşıt Subaru EE Boxer motor ve altı vitesli manuel şanzıman. Yeni model, Ekim ayında 2008 Paris Motor Show'da tanıtıldı . [12] Dizel motor 147 PS güç üretiyor (145 hp; 108 kW).

İngiltere'de, benzinli Forester popüler X ve XS modellerinde sunulurken, dizel modeller için trim seviyesi X, XC ve XS NavPlus idi.

Rusya'da, Belarus ve Ukrayna'da 2.5 ve 2.5 Turbo motorlar da mevcuttu.

Avustralya

Çeşitli döşeme ve performans seviyelerine sahip yedi özellik vardı: [13]

X: Temel model - doğal olarak 2.5 L düz-4, 126 kW (169 hp) 229 Nm (169 ft-lbf)
XS: Düşük lüks turbo olmayan model - doğal olarak 2.5 L düz-4, 126 kW (169 hp) 229 Nm (169 ft-lbf)
XS Premium: Turbo olmayan lüks model - doğal olarak 2.5 L düz-4, 126 kW (169 bg) 229 Nm (169 ft-lbf)
2.0 Dizel: turbo-dizel 2.0 L düz-4, 108 kW (145 hp) 350 Nm (258 ft-lbf)
2.0 Premium Dizel: Premium - turbo-dizel 2.0 L düz-4, 108 kW (145 hp) 350 Nm (258 ft-lbf)
XT: Düşük lüks turbo model - turboşarjlı 2,5 L düz-4, 169 kW (227 hp) 320 Nm (236 ft-lbf)
XT Premium: lüks turbo model - turboşarjlı 2,5 L düz-4, 169 kW (227 hp) 320 Nm (236 ft-lbf)
S Sürümü: - Turboşarjlı 2,5 L düz-4 193 kW (259 hp) 347 Nm (256 ft-lbf)

Farklı Avustralya modelleri üzerindeki standart döşeme ve ekipman özeti.

Tekerlekler ve lastikler - X modeli 16 inç çelik jantlar, 16 inç alaşımları ile 2.0 dizel model, diğer tüm modeller 17 inç alaşım jantlar ile geldi.
Süspansiyon - X modeli çift salıncaklı tipte, bağımsız arka süspansiyona sahip. Diğer tüm modeller, arkada bağımsız süspansiyon olan, kendinden seviyeli çift salıncaklı tipte geldi.
Çeşitli - 2.0 dizel, XS ve XT modellerinin Premium versiyonları deri koltuklar ve elektrikli açılır tavan ile birlikte gelir. Bu modeller diğer modellerde seçenek olarak mevcut değildi.
İletim. X, çift aralıklı, beş ileri manuel şanzıman veya dört ileri otomatik şanzıman ile geldi. Her iki dizel modelde sadece altı ileri manuel şanzıman ile geliyor. Diğer tüm modeller ya tek kademeli, beş ileri manuel ya da dört ileri otomatik şanzıman ile geldi.
Eğlence - XT Premium, çoklu bilgi içeren bir uydu navigasyon sistemi ve tek bir CD / DVD oynatıcı (7 inç dokunmatik ekran) ile geldi. X ve 2.0 dizelinde AM / FM radyo, CD çalar (MP3 ve WMA uyumlu), dört hoparlörlü stereo (tweeter'lar ve subwoofer isteğe bağlı ekstra) bulunur. Diğer tüm modellerde bir AM / FM radyo, altı sıralı dahili CD çalar (MP3 ve WMA uyumlu) ve subwoofer'lı altı hoparlörlü bir SRS stereo sistemi bulunmaktadır. XT Premium'un sistemi diğer tüm modellerde isteğe bağlıydı, ancak A $ 4851.50 (ekli) ücreti aldı. [15]
BİZE
Forester donanım seviyesi ile 2.5 X, 2.5X Premium, 2.5X Limited ve 2.5XT ve 2.5XT Limited her ikisi de turbo . İç renk, deri de dahil olmak üzere üç döşeme seçeneğiyle ya siyah ya da açık gri idi. [16] Dokuz dış renkler sunuldu ve dört renk sedefli bir görünüme sahipti .

Temmuz 2009'dan başlayarak, Subaru artık Forester'da özel bir sürüm LL Bean döşeme seviyesi sunmuyordu. [17]



ABD 2.5X modeli, bagaj kapağının sol alt tarafında aracın arkasına iliştirilmiş bir rozet ile PZEV emisyonları (170 hp (130,8 kW yerine, anma 175 hp (130,5 kW))) olarak onaylandı . Diğer tüm ABD modelleri LEV2 sertifikasına sahiptir . PZEV Forester, yalnızca Kaliforniya emisyon standartlarını benimseyen eyaletlerde PZEV sertifikalı araçlar satan diğer üreticilerin aksine, elli eyalette satılmaya hazırdı. Turbo olmayan motor 87 oktanlı kurşunsuz benzinle çalışır ve turbo motor (EJ255) minimum 91 oktan dereceli premium yakıt gerektirir.

Güvenlik ekipmanları arasında yan perde hava yastıkları olan ön hava yastıkları ve ön yolcu yan hava yastıkları (toplam altı hava yastığı için) ve fren panik frenleme durumlarını tespit eden ve daha hızlı bir şekilde maksimum frenleme kuvveti uygulayan frenler bulunmaktadır. Beş ileri manuel şanzıman , Incline Start Assist ile donatıldı .

2.5X'te bulunan standart ekipmanlardan bazıları Subaru'nun VDC (Araç Dinamiği Kontrolü) , 16 inç çelik jantlar ve MP3 çalarlar için yardımcı bir ses jakı içeriyordu . Opsiyonel donanım 17 inç alaşım jantlar, panoramik ay tavanı , ısıtmalı ön koltuklar ve ısıtmalı yan dikiz aynalarıdır. LL Bean sürümü otomatik klima kontrolü, deri döşeme, altı hoparlörlü yükseltilmiş stereo ve tek diskli CD çalar ile dört hoparlörlü stereo üzerinde altı disk in-dash CD değiştirici ve bir in-dash navigasyon sisteminin yanı sıra katma LL Fasulye imza paspaslar ve arka kargo tepsisi.

2.5 XT, birinci sınıf stereo standardın yanı sıra 17 inç alaşım jantlar ve panoramik ay tavanı ile birlikte geldi. 2.5 XT Limited, ısıtmalı ön koltuklar, ön panelde seyir, arka spoyler ve otomatik klima kontrolü ile deri döşemeler ekledi. 2009 için, XT modelleri Sport Shift ile yalnızca dört ileri otomatik olarak geldi.

Forester XTI kavramı
Forester XTI konsept aracı, Subaru WRX STI'nin altı litrelik iç soğutmalı turbo motorunu, Yokohama Advan Neova 255 / 40R18 performans lastikleri, ayarlanabilir bobin süspansiyonu ile altı ileri manuel şanzıman, 18 x 8 inç S204 dövme alaşım jantlar, Dört pistonlu ön kaliperleri, 2 pistonlu arka kaliperleri, Süper Spor ABS ve Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD), deri ve Alcantara spor koltukları, özel bir gösterge paneli, ön çizgi ve orta konsol ve deri sarılmış direksiyon simidine sahip Brembo frenler . Motor, 315 hp (235 kW) ve 300 lb⋅ft (410 N⋅m) tork ile derecelendirilmiştir.

Araç 2008 SEMA gösterisinde tanıtıldı. [18]

Dağ kurtarma aracı
Subaru, National Ski Patrol için 2.5XT turbo bazlı özel bir araç üretti . [19] Elmas plaka zemini, arka çelik duvarları, 9.500 kiloluk vinci ve tavana monte edilmiş bir kızak içerir. Araç 2008 SEMA gösterisinde tanıtıldı. [20] [21]

Yüz gerdirme
2011 model yılı için 2010 yılında, Subaru Forester yeni bir ızgara eki aldı. İsteğe bağlı bir tavan rafı toplam yüksekliği 2,5 inç yükseltir. Doğal olarak havalandırılan Foresters, DOHC 2.5l FB25 ve 2.0l düz dört FB20'li yepyeni bir üçüncü nesil motorla donatıldı .
 
Top