Üçüncü nesil (2008 – günümüze)


Arabadelisi

Well-known member
#1
2005 yılının sonlarında, Dodge internetteki Dodge Challenger prototipinin casus fotoğraflarını yayınladı ve 21 Kasım 2005'te aracın resmi bir çizim taslağını gösteren bir ilan verdi. [26] Dodge Challenger Concept, 2006 Kuzey Amerika Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı ve 2008 yılında üretime başlayan 3. nesil Dodge Challenger'ın bir önizlemesiydi. Dodge Challenger Concept'in birçok tasarım ipucu 1970 Dodge Challenger R / T. 2005 Ford Mustang'dan sonra ancak 2010 Chevrolet Camaro'dan (yedi yıl üretim dışı kaldıktan sonra yeniden canlandı) önceki bir tasarımı yeniden kullanmak için kullanılan ikinci midilli aracıydı .

İlk sürüm

3 Aralık 2007'de Chrysler, 6 Şubat 2008'de aynı anda Chicago Auto Show'da ve Philadelphia Uluslararası Otomobil Fuarı'nda giriş yapan 3. nesil Dodge Challenger için depozito almaya başladı . US $ 40,095 de Listeleme, yeni sürüm 2 kapı sedan sedan daha uzun ve daha uzun belirgin olmasına rağmen, ilk nesil Challenger ile ortak tasarım öğeleri paylaştı (arka yolcu hacminin 33 üzerinde kübik feet ile 5 yolcu oturmuş). Chevrolet'nin yeni Camaro, Challenger gibi konsept otomobil 'ın direksiz hardtopgövdesi, hardtop yanılsaması vermek için yan camın arkasına gizlenmiş sabit bir "B" sütunu ile değiştirildi. LC şasi, Dodge Charger (LX) , Dodge Magnum ve Chrysler 300'ün temelini oluşturan LX platformunun değiştirilmiş (kısaltılmış dingil mesafesi) sürümüdür.. LX, Amerika'da, arka ve dört tekerlekten çekişe kolayca yükseltilebilmesi için tasarlanan önceki Chrysler LH platformundan geliştirildi. Mercedes-Benz W220 S sınıfı kontrol kolu ön süspansiyonu, Mercedes-Benz W211 E-Sınıfı 5-kollu arka süspansiyon, W5A580 5 vitesli otomatik, arka diferansiyel, ve ESP sistemi. Tüm (7119) 2008 modelleri SRT8'di ve 6.1 L (370 cu inç) Hemi ve 5 vitesli AutoStick otomatik şanzımanla donatıldı . Kanada’nın 2008’de Amerika Birleşik Devletleri’nde üretilen 6,400 araçlık üretiminin tamamı satıldı (çoğu MSRP’nin üstünde) ve 8 Mayıs 2008’de üretime başlandı.

Meksikalı Chrysler, 6.1 litre V8 ve 425 fren beygir gücü (317 kW) (SAE) ile sadece 100 SRT8 sundu . Chrysler, iki arabada 2008 SRT8’i ihaleye çıkardı ve ilk otomobil 400.000 $ 'a gitti ve 228.143.43 $' lık kazanma teklifiyle "B5" Mavi No.43 otomobil aldı. [28]

Temel model Challenger SE, başlangıçta 4 hızlı otomatik birleştiğinde 250 bhp (186 kW) (SAE) ve 250 lbf⋅ft (339 N⋅m) tork üreten 3,5 L (214 cu inç) SOHC V6 ile güçlendirildi. 2009 yılının ilk yarısında şanzıman ve daha sonra standart 5 vitesli otomatik şanzıman olacak şekilde değiştirildi. Kumaş ya da deri iç kısımlarıyla birlikte birçok farklı dış renk mevcuttur. Standart özellikler arasında klima, elektrikli camlar, kilitler ve aynalar; seyir kontrolü ve 17 inç (430 mm) alüminyum jantlar. Deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, sunroof, 18 inç alüminyum jantlar ve birinci sınıf bir ses sistemi, ABS gibi seçenekler ve stabilite ve çekiş kontrolü olarak mevcuttur. Kanada pazarı aynı zamanda SE'ye benzer, ancak standart özellikler açısından daha cömert olan SXT süslemelerini de destekliyor. Bu özelliklerden bazıları ESP, alarm sistemi ve 18 inç (460 mm) tekerleklerdir. 2012 model yılı ile başlayarak, SE ABD'de SXT modeliyle değiştirildi.

2012 model yılı öncesinde, Challenger'ın SXT versiyonu sadece Kanada'da satılmıştı ve SE'nin daha iyi donanımlı bir çeşididir. Sis lambaları, arka spoyler, daha büyük tekerlekler, aydınlatmalı makyaj aynaları, güvenlik alarmı ve deri kaplamalı bir vites değiştirici ekler. Ek olarak, SXT, SE'de bulunmayan opsiyon paketlerini de arttırdı ve R / T için de mevcut. (Üst seviye navigasyon özellikli eğlence sistemi gibi.)

Challenger 500
Chrysler Kanada, hepsi Kanada Dodge bayilerine sevk edilen Challenger 500 (Charger ve Coronet 500'lere saygı ödeyen) olarak benzersiz bir şekilde rozetlenmiş 670 SRT teklif etti.
 
Top