Subaru Vivio'ya Genel Bakış

#1
Subaru Vivio a, kei arabası Mart 1992 tanıtıldı ve imal edilmiş Subaru bir 658 cc (52 PS), çok noktalı yakıt enjeksiyonlu dört silindirli motor vardır Ekim 1998 kadar (44 PS DİN iddia edildi Avrupa'da aynı motor için), hafif araba sınıfına yerleştirmek için yeterince küçük olan, sahiplerine Japonya'da büyük vergi indirimi veriyor. Ayrıca Vivio Van versiyonunu kullanan Japonya'da 42 PS (31 kW) büyüklüğünde karbonlu bir versiyon vardı. Vivio, nispeten uzun bir profil ve büyük pencereler sayesinde, küçük boyutunu dikkate alarak ferah hissediyor. Döşeme hattına bağlı olarak 650 kg (1.433 lb) ile 700 kg (1.543 lb) arasında değişen en hafif kei otomobillerinden biridir .

Tarihçe

"Vivio" adı, motorun 660'lı, Roma rakamlarıyla (VI, VI, O) yazılmış ve ayrıca "canlı" kelimesinden esinlenilen bir referansıdır. 1970'lerde tanıtılan Rex'in yerine geçti ve Subaru Pleo'nun yerini aldı . Yaygın olarak 3 ve 5 kapılı modellerde mevcuttu, T-top adlı iki kapılı targa üst sürümü , 1994'ten itibaren özel siparişe sunuluyordu. T-top, üstü açılabilir bir uzman olan Takada Kogyo tarafından yapıldı. Nissan'ın Figaro ve Silvia Varietta'larını diğer özel otomobillerin arasında birleştirdi .

Kasım 1995'te Vivio Bistro tanıtıldı. Bu Retro- temalı, Mini -queque ön ve arka fasyalarda, döşeme ve gösterge panelindeki değişikliklerde eşleşen varyasyonlarla değiştirildi . Bistro serisi, Subaru'nun "Bistro B-Custom", "Bistro Şifon", "Bistro Beyaz Basım", "L Bistro", "Spor Bistro" adı verilen, Bistro'nun birbirini izleyen versiyonlarını yayınlamasına neden oldu. BBS tekerlekleri ile Vivio RX-SS'nin motor paketini kullanan "Bistro SS" ve İngiliz siyah kabin görünümünde "Club Bistro" ile . Nissan'ın "Pike" başarısının ardından, retro tarz otomobillerin trendi 1990'lı yıllarda Japonya'da oldukça popülerdi.. Subaru bu yaklaşımı , Casa Blanca adlı daha büyük bir başarı ile elde ettiği daha büyük Subaru Impreza ile denedi .

Vivio, farklı şanzıman seçenekleriyle (ECVT - elektronik olarak kontrol edilen sürekli değişken şanzıman dahil ) ve çoklu süslemeli paketlere sahip, normalde çeşitli aspire veya süperşarjlı dört silindirli motorlarla sunuluyordu . RX-R hattının üstünden başka, tüm motorlar SOHC 8 valf tasarımlarıydı. ECVT donanımlı süper şarjlı model, böyle bir kurulumla 64 PS (47 kW) talep etti ve Twin Cam 16-valfli RX-R versiyonu, SOHC'den daha fazla güç sağlamadığını iddia ederken, bu sadece belirtilen sınırlamalar dahilinde kalmaktı. Japonya'nın kei otomobil mevzuatı. Talep edilen tork 88 N⋅m'de (65 lb⋅ft), 84 N⋅m'de (62 lb⋅ft) daha yüksekti. Ön veya dört tekerlekten çekişli versiyon teklif edildi.

Kullanılan süspansiyon kurulumu , üretim maliyetlerinden tasarruf etmek için kesinlikle MacPherson payandaları kullanmak yerine Eskiden ilham almıştır .

Motorsporları

Süper şarjlı kalite RX-R ve RX-RA, Japonya'da toplanma için yaygın olarak kullanıldı. RX-RA, RX-R'den daha yakın oran dişliler ve daha sert süspansiyonlara sahip bir motor sporları trim sınıfıydı. WRC Rally Japan'de Vivio kullanarak bazı katılımcıları hala görebilirsiniz .

1992'de Paris-Pekin maratonu baskınında, özel bir katılımcı EN07X motoruyla Vivio RX-R'yi yönetti . Arabayı gören çoğu insan erken emekliliğini hayal etti ancak prolog aşamasında çalışan Mitsubishi Pajero ekibinden daha hızlıydı ve süspansiyonu kırana kadar bir haftadan fazla bir süre boyunca koştu. Araba, onarım çalışmaları bittikten sonra, başka ciddi sıkıntı olmadan gayri resmi bir şekilde bitiş çizgisine yaptı.

Vivio'nun uluslararası bir motor sporları etkinliğinde en ünlü görüntüsü, eski fabrika şoförü ve Subaru Technica International'ın kurucusu ve takım sahibi Noriyuki Koseki'nin otomobili tanıtması kararı aldığı Safari Rallisi'nin 1993 turundaydı . O spor modelin üçe girmeyi karar Vivio Süper KK tarafından tahrik Masashi Ishida , yerel sürücü Patrick Njiru ve yukarı ve gelecek WRC yıldızı Colin McRae onun Safari ilk yarışta. "Süper KK", RX-R sınıfı için FIA homologasyon ismidir, ralli düzeninde 660 devir / dakikada 85 PS (63 kW) üretilen 660 cc motor ralli olarak.

Üç otomobilden sadece biri Njiru tarafından sürülen 12. sıraya yerleşti.

McRae , süspansiyon başarısızlığı ile emekli olmadan önce Makindu'ya kadar iki aşamayı yönetmeden önce en hızlı aşama süresini ayarlamayı başardı . Daha sonra "Tüm arabayı rota boyunca her bir çukura gizleyebilirsiniz !" Dedi .Ishida daha sonra kafa contası hatasıyla emekli oldu .

Bu görünüm, karikatürist Jim Bamber tarafından Car & Car Conversions dergisinin Yumping Yarns karikatüründe satıldı, McRae Vivio'yu bir filin altına sürerken resmediyordu .

SubaruVİvio.jpg
 
Üst