Rover 400 (HH-R; 1995-1999)


Arabadelisi

Well-known member
#1
Theta veya HH-R kodlu ikinci nesil 400 Serisi, 1995 yazında bir hatchback ve daha sonra bir salon olarak piyasaya sürüldü. Bu kez, 1992'de Japonya'da serbest bırakılan Honda Domani'ye dayanıyordu ve beş kapı hatchback formunda Avrupa Honda Civic serisinin bir parçası olarak satıldı . Artık Rover tarafından bağımsız olarak revize edilen, ancak 400'le birçok bileşeni paylaşan 200 Serisi ile yakından ilişkili değildi.

Güç 1,4 ve 1,6 litre K Serisi , 1,6 litre Honda D serisi SOHC (sadece otomatik şanzıman) ve 2,0 L Rover T Serisi benzinli motorların yanı sıra , daha lüks olan 600 Serisi'nden 2,0 litre L Serisi turbo dizelden geldi .

Bunun nedeni Rover'ın o sırada kompakt otomobil segmentinde sunduğu tek şey yaşlanan Montego idi ve şirketin sıralamasındaki bu boşluğun doldurulması gerekiyordu. Daha sonra 400 için bir salon sürümü tanıtıldı. İlgili Honda Civic , Birleşik Krallık'ta bir salon olarak satılmadı, ancak dört kapılı versiyon diğer pazarlarda da mevcuttu.

Bu, Rover model pazarının çekiciliğini üst düzey otomobil segmentine çekmeyi ve iki otomobili daha iyi ayırt etmeyi sağladı.
 
Top