Rover 25 (1999–2005)

Admin

Administrator
Yönetici
#1
Rover 200'ün facelifted bir versiyonu, yeniden adlandırılan Rover 25 (iç kod adı Jewel ), 2000 model yılı için 1999 sonbaharında başlatıldı . Bu versiyon, daha büyük 75 modeline benzer ön stil kullandı . Şasi sportif bir yol tutuşu (süspansiyon ve direksiyon 200 ile kurulum vermek için uprated olmuştu vi bunu kurumsal vermek için restyled olmuştu) ve ön uç Rover'ı ilk dağılım biçimlendiren görülen bak 75 , güvenlik geliştirmeleri ve iç değişikliklerin bir dizi vardı yapılan, ancak 25 anında elden 200 serisi olarak kabul edildi. 1.4 L, 1.6 L ve 1.8 L benzinli motorlar2.0 L dizelinin yanı sıra önceki seriden hepsi taşındı. CVT otomatik şanzımanları, R3 200'den, 2000'lerin sonlarından itibaren mevcut olan 'Steptronic' (daha sonra 'Stepspeed' BMW sonrası demerger) yarı otomatik sistemiyle taşındı. R65 manuel şanzımanları yine taşındı ancak daha sonra Ford 'IB5' tarafından değiştirildi. 2003 ortasında birimler.

Rover (25) ayrıca, 2000 yılının sonbaharından itibaren 1.1 L K Serisi motorun 16V çift kameralı versiyonunun tanıtımını gördü, daha önce Rover 211i'de bulunan 1.1 tek kameralı 8 valfli K Serisi motorun yerini aldı. Bu gelişme, gücü 60 - 75 PS (44 - 55 kW; 59 - 74 bhp) arasında arttırdı.

Rover 25 piyasaya sürüldükten bir yıldan az bir süre sonra, BMW Rover Group'u 10 sterlin karşılığında Phoenix konsorsiyumuna sattı. 2001 yazında, yeni adlandırılan MG Rover Grubu , Rover 25'in sportif bir versiyonunu tanıttı: MG ZR . Otomobilin içine "sıcak" bir hatchback görüntüsü vermek için iç ve dış tasarımın yanı sıra spor süspansiyonunu da değiştirdi . Aralıktaki en büyük motor, 210 km / s (130 mph) hıza sahip 1.8 VVC 160 PS (118 kW; 158 bhp) ünitedir. Sık sık İngiltere'nin en çok satan "sıcak kapağı" idi.

Rover, 2003 yılında, artırılmış sürüş yüksekliğine ve Streetwise adı verilen daha küçük tamponlara sahip bir versiyonunu yaptı . Araba Rover tarafından "şehir içi bir yolcudur" olarak pazarlandı. Ayrıca Rover Commerce adlı 25'in bir minibüsünü de tanıttı .

2004 yılına gelindiğinde, Rover 25 / MG ZR'nin özellikle iç tasarımının yaşı gösteriliyordu, bu yüzden MG Rover arabalara daha modern görünmelerini sağlamak için dış bir rahatlık verdi. Ancak değişikliklerin çoğu, tamamen yeni bir düzen ve ön pano tasarımına sahip olan iç kısımlara odaklandı. Her iki aracın da üretimi, şirketin yönetimine girdiği 2005 Nisan ayında askıya alındı. Mart 2005'te 25, prestijli Auto Express Used Car Honors'da "Yılın Pazarlığı Ödülü" nü kazandı: "Kompakt hatchback, beş yıllık örneklerin cazip bir satın alma teklifi haline gelmesine yardımcı olan bulunabilirlik ve uygun fiyat açısından hakimler tarafından kabul edildi. "

Rover 25 tasarımı için spesifikasyonlar, 2005 yılının başlarında Shanghai Automotive Industry Corporation tarafından satın alınmasına rağmen, yeni MG Rover Group sahibi Nanjing Automobile Group, şimdi de arabanın donanımına sahipti. 2008'de, MG 3 SW olarak yeniden yapılandırılan Streetwise, Çin'de yeniden başlatıldı.

Rover 25 aslında, Nisan 2000'de İngiltere'nin en çok satan otomobiliydi, çünkü BMW tarafından satışlarını gerçekleştirdikleri sırada şirketi desteklemek isteyen alıcılar arasındaki satışlardaki kısa dalgalanma nedeniyle . Bununla birlikte, satışlar hızla normal seviyelere düştü ve 25, Ford Fiesta ve Vauxhall Corsa ile popülerlik açısından hiçbir zaman ciddi bir şekilde rekabet edemedi . Peugeot 206 , Fiat Punto ve Renault Clio'nun beğenileriyle bile satılmıştı .
 

Son mesajlar

Üst