Rover 200 (SD3; 1984–1989)

Admin

Administrator
Yönetici
#1
Orijinal Rover 200 (bazen SD3 kod adıyla da adlandırılır ) önceki Triumph Acclaim'in yerine geçmiştir ve British Leyland (BL) ile Honda arasındaki ittifakın ikinci ürünü olmuştur . [1] Sadece dört kapılı bir salon olarak mevcut olan 200 serisinin, 200 Serisi'nin boyut bakımından geldiği şirketin Maestro ve Montego modellerinden daha lüks olması gerekiyordu . 19 Haziran 1984'te piyasaya sürüldü, bu sırada küçük aile salonları için hala yüksek bir talep vardı ve birçok otomobil üreticisi benzer boyuttaki hatchback'lere farklı bir isim levhası altında satılıyordu. Örneğin, Fordbir salon versiyonunu satıyordu Escort olarak Orion ait salon sürümü Volkswagen Golf denilen Jetta ve Vauxhall yakında başlatacaklarını Astra tabanlı salon denilen Belmont . Rover 200 Serisi ise hatchback'e dayanmıyordu.

1984’ün başlarında Austin Rover, Acclaim’in halefinin Triumph yerine Rover olarak etiketleneceğini, Triumph markasının sonunu gösteren bir karar olduğunu onaylamıştı.

Esasen, 200 serisi, orijinal tasarımı her iki şirket tarafından ortaklaşa yapılan İngiliz yapımı bir Honda Ballade'di . Kullanılan motorlar vardı ya da Honda türetilmiş E serisi 'EV2' 71 PS (52 kW , 70 hp ) 1.3 litre 12 vana motoru ya da BL en kendi S-Serisi 1.6 litre biçiminde (86 PS hem de motor (63 kW ; 85 bhp) karbüratör ve 103 PS (76 kW; 102 bhp) Lucas EFi formu). Ortaya çıkan arabalar, Rover 213 veya Rover 216 olarak işaretlendi .

213, Honda beş vitesli manuel şanzıman ya da Honda üç vitesli otomatik şanzıman kullandı. İngiliz motorlu 216 , Maestro ve Montego'ya takıldığında S Serisi motorun aksine Honda beş vitesli bir manuel şanzıman kullandı . Ayrıca 216 modelde Alman ZF dört vitesli otomatik seçeneği de vardı.

Honda-rozeti, Birleşik Krallık'ta inşa edilen ilk Honda otomobiliydi (200 Serisi'nin öncüsü Triumph Acclaim'in Honda eşdeğeri , hiçbir zaman İngiltere'de satılmadı). Ballade gövdeleri ve daha sonra komple otomobiller, Rover eşdeğeri ile birlikte Longbridge tesisinde yapıldı , Ballade modelleri ile daha sonra kalite kontrolleri için Honda'nın yeni Swindon tesisine gidildi.

Üretimin 1989 yılının sonlarında durmasına rağmen, otomobil stokları 1990'ların başında Rover 400 ile değiştirildiği zamana kadar devam etti.

Bu araba modeli , BBC Television sitcom'unda Keep Up Appearances (1990-1995) ' da Richard ve Sümbül Kovası'nın arabası olarak bilinir .
 

Son mesajlar

Üst