Rover 200 (R8; 1989-1995)

Admin

Administrator
Yönetici
#1
R8, avare 200, bazen Mk 1 farklı olarak Ekim 1989, 11 başlatıldı, Mk 2 avare 200 olarak adlandırılan, 200, Ballade bazlı, bu model salon varyantı ise Maestro değiştirmek için tasarlanmış bir beş kapılı bir araba duruyordu 400 Serisi, Nisan 1990’da piyasaya sürüldüğünde önceki Rover 200 Serisi’nin yerine geçti. 400’ün 200’e farklı bir nomenklatörü vardı, çünkü o sırada kompakt otomobillerin birçok salon sürümü, hatchback'lerinden biraz yukarı satılıyordu. Kardeşler, genellikle daha yüksek özelliklere ve fiyatlara sahip, farklı isimlere ek olarak - kayda değer bir örnek, Ford Escort'un salon versiyonu olan Ford Orion'dur .

Maestro, Aralık 1994'te üretime geçinceye kadar Rover 200 hatchback'in yanında bütçe seçeneği olarak devam etti.

200 ayrıca üç kapılı hatchback, coupé ve dönüştürülebilir versiyonlar üretti, 400 sonunda emlak versiyonunu yaptı. Bu son değişkenler, yalnızca Rover tarafından tasarlanan ve üretilen ürünler değildi, Honda Concerto sürümü mevcut değildi. Kupe versiyonunu MG yürüyüşü altında satma ilk planları, 5 kapılı hatchback en popüler ve yaygın versiyon olmasına rağmen terk edildi.

R8 200, yeni özelleştirilen Rover Group tarafından tanıtılan ilk otomobildi . Model bir kez daha Honda ile birlikte (Avrupa için tasarlanmış yeni Concerto modelini üreten) birlikte tasarlandı ve her iki model de Rover'ın Longbridge tesisinde üretim hatlarını paylaşacaktı. 200 ve Concerto , Birleşik Krallık'ta 3 kapılı hatchback, coupé CRX ve salon versiyonlarının Birleşik Krallık'ta satıldığı 4. nesil Civic (EC) 'ye dayanıyordu (yani Honda’nın aynı otomobilde iki farklı salon modeli vardı. aynı sınıf).

200 aynı zamanda Rover'ın yepyeni K-Serisi motor ailesinin (1.4 L (1396 cc) ikiz-kam 16-valf şeklinde ortaya çıktığı) tanıtımını da gördü . 1.6 L (1590 cc) versiyonunda bir Honda D16A6 SOHC veya D16A8 DOHC güç kaynağı kullanılırken, 800 serideki 2.0 L M Serisi ünite daha sonra (1991) sportier versiyonlarında takip etti. Daha sonraki versiyonlar , GTi ve GSi-Turbo süslemelerinde sınırlı çalıştırmalı turboşarjlı Rover 220'lere sahip Rover T Serisi motoru kullandı , standart olarak 200 PS (147 kW; 197 bhp) güç çıkışı kullanıyor. Rover motorlu modeller, ortak geliştirilen Peugeot ile ön tekerlekleri sürdü/ Rover R65 dişli kutuları (1.4 litre) ve 1.6 ve 2.0 litre modeller için Rover PG-1 dişli kutuları. Aralık 1990'dan itibaren, karbüratörlü motor 214S (Metro'dan 1.4 motorlu) ürün gamına eklendi, ancak AET emisyon gereklilikleri nedeniyle iki yıl içinde durdu . Boşluğu, 214Si ve 214SLi'den gelen 1.4 K Serisi üniteyi içeren 214i tarafından dolduruldu.

Ayrıca, iki adet PSA (elektronik olarak kontrol edilmeyen Lucas CAV enjeksiyon pompaları) Dolaylı enjeksiyonlu dizel motorlar da mevcuttu; doğal olarak havalandırmalı 1.9 litre XUD9 veya turboşarjlı 1.8 XUD7T motorlar. Peugeot ve Citroen tesislerinde inceliklerinde sınıf lideriydiler, ancak Rovers'ta daha az rafinediler. Bu motorlar yerine olmayan elektronik kontrollü Bosch HPVE kurulu edildi Doğrudan Enjeksiyonlu Perkins Prima kullanılan Rover MDI / Austin Maestro ve Montego onun gürültülü yanma ama daha düşük yakıt tüketimi ile bu motor, yeni modeller için çok rafine edilmemiş sayılır çünkü.

Rover 200, önümüzdeki beş yıl boyunca küçük rakamlarla satmaya devam eden Maestro'nun yanında üretildi . R8 dizel Bosch yerine Lucas yakıt enjeksiyonu kullandığından, XUD'un kendisi için en iyi motorlardan biri olmasına rağmen, bitkisel yağ yakıt için daha az uygundur .

R8 200 lansmanında, küçük aile otomobili sınıfındaki birkaç yeni tasarımdan biriydi. Örneğin, Ford'un Escort (erken 1986 yılında inşa edilmiş bu), 1980 yılından beri etrafında olmuştu ve Vauxhall Astra onun 1984 lansmanından itibaren değişmedi. Gerçekten de, beş yıldan daha uzun bir süredir var olan tek Avrupalı rakipler Peugeot 309 , Renault 19 ve Fiat Tipo idi . Bununla birlikte, Escort, Astra ve Golf'un yerini 1992 yılının başında almıştır.

Ortalama olarak her yıl 110.000'e kadar Rover 200 ve 400 (R8) model satıldı, bunların yarısı İngiltere'de satıldı. 214 Ne Araba kazandı ? ' In 1990 'Yılın Otomobili', ancak 1990 düşünülmedi Yıl Avrupa Car o listeye olması için onu Avrupa pazarlarının gerekli sayıda henüz mevcut değildi ödül.

1993 sonbaharında, 200 Yeniden tasarlanan ön gösterge ışıkları bulunan, hafif facelift aldı, ama aynı zamanda aynı zamanda facelifted edildi, 400 kardeş, aksine, araba Rover 1992 tarihinde yeniden yeni bir ızgara (özelliği yoktu R17 Rover 800'ün ön yüzü ) veya yeni gövde renkli tamponlar. Bu, bazı sahiplerine 400'ün yeni ızgarasını 200'e monte etmeyi sağladı. 1993'te Rover nihayet yeni ızgarayı ve gövde rengindeki tamponları 200 serisine ekledi.

GTi modelleri de dahil olmak üzere Rover 200 Serisi'nin daha güçlü sürümlerinin eklenmesi, 1991'de yüksek performanslı MG Maestro 2.0 EFi ve Turbo modellerinin ölümünü gördü. 1992 yılının sonlarında, motor seçenekleri arasında bir coupe sürümü piyasaya sürüldü. O sırada üretilecek en hızlı Rover olan 220 Turbo, 140mph'den daha yüksek bir hıza sahip. Rover başlangıçta arabanın kupon versiyonunu bir MG olarak pazarlamayı düşünmüştü, ancak sonunda onu Rover 200 serisinin bir parçası olarak dahil etmeye karar verdi.
 

Son mesajlar

Üst