Rover 200 (R3; 1995-1999)

Admin

Administrator
Yönetici
#1
R3 kodunu taşıyan Rover 200, Honda merkezli R8 otomobillerinden daha küçüktü. Bu Rover'ın şimdiye kadar 15 yaşında olan yaşlanan Metro'yu değiştirme ihtiyacından kaynaklanıyordu . Önceki 200 / 400'ün bazı unsurları taşınmasına rağmen (en önemlisi ön yapı, ısıtıcı, direksiyon ve ön süspansiyon), Rover tarafından geliştirilen tamamen yeni bir otomobildi. Honda, Honda Concerto'nun Longbridge'den Swindon'a taşınması sonucunda Rover'de 60.000 ünite kapasite serbest bırakılması sonucunda erken vücut tasarım desteği sağladı . Bu noktada, otomobil önceki arabanın arka katının ve süspansiyonunun kısaltılmış bir versiyonuna sahipti ve SK3 kodluydu.

Bagaj boşluğu ve diğer faktörlerin bulunmaması, Rover'ın Maestro arka süspansiyonunun değiştirilmiş bir şeklini almak için arka ucu yeniden yapılandırmasına neden oldu ve ürünün adı R3 olarak değiştirildi. Otomobil piyasaya sürüldüğünde, Honda ve Rover , bir önceki yıl BMW devralınmasından sonra çoktan "boşanmıştı" . Yeni 200 , özellikle MGF'nin 1.8 L VVC versiyonu ve L serisi dizel motorlu K Serisi benzinli motorları kullandı. 1990'ların ortalarında, L Serisi, genel performansta yalnızca VW TDI'nın ikincisi olarak kabul edilen ve R8s XUD üzerinde, özellikle de yakıt ekonomisinde neredeyse iyileştirme ile eşleşirken, yakıt ekonomisinde bir gelişme olarak görülen çok rekabetçi bir motordu.

1.4i 16v (105 PS (77 kW; 104 bhp)) ve 1,6i 16v (111 PS (82 kW; 109 bhp)) benzinli motorlar ve 2,0 turbodizel (86 PS (63 kW; 85 bhp) ve ara soğutmalı 105 PS ile piyasaya sürüldü (77 kW; 104 bhp) sürüm) motorlar, aralık daha sonra bir 1.1i (60 PS (44 kW; 59 bhp)) ve 1.4i 8v (75 PS (55 kW; 74 bhp)) motorları ve ayrıca 1.8 Standartta 16v ünite (120 PS (88 kW; 118 bhp)) ve değişken valf formatları (145 PS (107 kW; 143 bhp)). R65 Peugeot / Rover R8 Rover 200'den taşınan manuel vites kutuları ürün gamında mevcuttu ve 1.6i 16v ünitesinde bir CVT seçeneği mevcuttu.

R3, yeni güvenlik standartlarına uygun bir yolcu hava yastığının donanımını yerleştirmek için tamamen yeniden tasarlanmış bir iç ve panoya sahipti.

1.8 litrelik modeller performansları için bir miktar övgü toplarken, soğutulmuş turbo dizel, 1990'ların sonlarında piyasadaki en hızlı hızlanan dizel hatchbacklerden biri olarak kabul edildi.

Selefi aksine, R3 Coupe, Cabriolet veya Tourer bodystyles mevcut değildi, ancak Rover eski model bu sürümleri hafif stil revizyonları ve yeni ön panelin paylaşılan ön bölme nedeniyle mümkün olan R3 gelen uydurma ile güncellenmesiyle güncelledi . İngiltere'de, bu modeller artık 200/400 model olarak markalı değildi, sadece Rover Coupe, Cabriolet ve Tourer olarak anılıyorlardı.

Rover 200 bir süpermini olarak pazarlanmış olabilir , Ford Fiesta ve Vauxhall Corsa gibi çağdaş modellerle büyüklük ve motor yelpazesini yakından karşılaştırır . Bunun yerine Rover, aracı Ford Escort ve Vauxhall Astra gibi araçlarla rekabet etmek için fiyatlandırdı . Rover'ın o zamanki süpermini segmentindeki tek teklifi yaşlanan Metro'ydu ve şirketin sıralamasındaki bu boşluğun doldurulması gerekiyordu.

Üçüncü nesil 200 olmak başlangıçta popülerdi İngiltere'nin en yedinci en çok satan tamamen ilk 10 düşmüştü 1998 üç içinde yıla yoluyla 1996 yılında yeni bir araba ve benzeri satan geleneksel olarak yoksul arabalar tarafından outsold ediliyordu Volkswagen Polo MK3 ve Peugeot 206 .
 

Son mesajlar

Üst