Pontiac Grand Am 1985-1991

Arabadelisi

Well-known member
#1
1985 model yılı için, Pontiac, 1985 için yeni N Body kullanarak, yaşlanan ve popüler olmayan Anka kuşu (GM'in X Gövdesine göre ) yerine yeni bir kompakt otomobil için Grand Am adını yeniden kullandı . Büyük Am aynı önden çekişli platformunu paylaştı Buick Somerset (adını Skylark 1987 yılında) ve Oldsmobile Calais . Başlangıçta, Grand Am yalnızca bazlarda bazda veya LE trimde mevcuttu. 2.5 L Tech IV standart iken, 3.0 L Buick V6isteğe bağlıydı. 1986'da sedan ve sportif SE süslemesi eklendi. SE trimi V6 motor standardına, alt gövde kaplamasına, kompozit farlara, tüm koltuklarda ve kapı panellerinde kullanılan farklı kumaşlarla hafifçe revize edilmiş bir iç kısma sahipti, analog enstrümantasyon (baz ve LE modellerinde dijital vardı) ve 14 "alüminyum ile standart olarak sunuldu. tekerlekler.

1987 modelleri, temel motora daha fazla güç ve Sunbird GT'den alınan yeni bir Turboşarjlı dört silindirli motor getirdi . 2.0L turbo motor biri daha sonra turbo boost göstergesi voltmetre yerini alacağını, turbo motor almak için olsaydı 1987 için SE modeli için temel motoru haline geldi. Popular Mechanics, çeyrek mili Turbo motorla ve beş ileri manuelle 15.73 saniyede ve otomatik şanzımanı 16.02 saniyede yaptı. [22] Ancak, büyük miktarda torkun durma noktasına geldiğini belirtti. Bu, Buick kaynaklı 3.0L motorun, 1987'nin ortalarında üretilmemesi nedeniyle Grand Am'de de kullanılabileceği son yıldı. Stil için yeni, kompozit ön farlardı, ancak yalnızca LE modellerinde. [23]

1988'de ön emniyet kemerleri 1989'daki pasif emniyet görevini yerine getirmek için b direklerinden kapılara taşındı . Quad-4 LD2 motoru 1988'de Grand Am's için önceki model yıllarının yerine 3.0L V6'nın yerini aldı. seçenekler listesi SE Am için GTA'dan ödünç alınan 'Spor kovalarının' seçenek listesine bu yıl eklendiğini belirtmekte fayda var. Diğer seçenekler arasında Sürücü Bilgi Merkezi, elektronik bagaj açma ve ay çatısı sayılabilir.


Standart 1988 Pontiac Grand Am çizgi.
Temel model bu model yılı sonra bırakıldı.
Tamamen yeni bir ön ve arka cephe, bir iç yeniden tasarımla birlikte 1989 yılına yönelik haberler yarattı . [24] 2.5L, denge milleri ve güç artışı sağladı . 2.3L 'LD2' Quad 4, 2.0L Turbo motorunu yıl boyunca SE'nin ortasında standart ekipman olarak değiştirdi . Bu, “Spor Kovası” koltuklarının SE'ler için uygun olduğu son yıldı.

2.3L 'LG0' Quad 4 modelinin Grand Am SE modelinde geç olduğu; Aslında bu, yalnızca 200'ü inşa edilmiş sınırlı bir koşu arabasıydı. 1989'daki tüm 2.3L 'LGO' Quad 4 Grand Am'lar, 16 "işlenmiş yüz tekerleği dahil (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) standart randevularla gri darbelerde kırmızıydı. 16" teker teker SE için isteğe bağlıydı.
Bu, Grand Am'a 16 inçlik tekerlekler veya fabrikada kurulmuş bir CD çalar ile sipariş verilebilecek ilk yıl olurdu.

Ön kazalar için NHSTA güvenlik derecelendirmeleri aşağıdaki gibidir: Sürücü: 3 yıldız; Yolcu: 4 yıldız. [25]

1990 ve 1991 için değişiklikler küçüktü;
1990 için, Quad 4'ün yeni bir Yüksek Çıkışlı versiyonu (sadece 5 vitesli bir el kitabına uyarlandı), SE için standart motor oldu (otomatik şanzımanı seçerek motoru 2.3L 'LD2' Quad 4 olarak değiştirdi). 16 "jantlar bu yıl SE'ler için seçenek listesinden standart donanıma geçtiler. LE, 1990 model yılının sonunda, bir" Spor Performans Paketi "(RPO: W32) kazandı. W32 seçeneği, SE zemin efektlerini (eksi tekerlek dahil) kuyu fişekleri), aynı standart (aynı zamanda isteğe bağlı) "SE" aktarma organı, 14 "alüminyum jantlar, daha büyük bir ön büyük salınım çubuğu ve sadece SE modelinde mevcut olan bir arka salınım çubuğu.
Çoğunlukla, bu beden tarzının son yılı esasen bir yıl boyunca devam etti. Tek değişiklik, tüm Grand Am SE'ler için standart donanım olarak bir Anti-Lock Brakes Sistemi (ABS) eklenmesiydi (LE'ler için mevcut değil) ve 1991 model yılı arabalarının tümü yeniden tasarlanmış "kısa atış" değiştiricisini aldı (eğer seçildiyse) beş vitesli şanzıman).

Grand Am 1992 için yeniden tasarlandı.

Kullanılan motorlar:

1985-1991: 2.5L Tech IV TBI L4 motor: 90 bg 1985-86, 98 bg (73 kW) MPG EPA Şehir / Hwy / Genel 21/29/23 (w / 3 vitesli otomatik) 1987–88, 110 hp (82 kW) MPG EPA Şehri / Hwy / Genel 21/28/23 1989–91.
1985 – 1987’nin ortası: 3.0L Buick LN7 V6, MPFI’ye sahip motor: 125 hp (93 kW), [19] 150 lb⋅ft (200 N⋅m) tork
1987-1989'un ortası: 2.0L MPFI turboşarjlı L4 motor: 165 hp (123 kW), 175 lb⋅ft (237 N⋅m) tork, Maksimum Güçlendirme 10 PSI, MPG: EPA Şehir / Hwy 18/27
1988-1991: 2.3L 'LD2' Dörtlü 4 MPFI L4 motor: 160 hp (120 kW), 155 lb⋅ft (210 N⋅m) tork
1989-1991: 2.3L 'LG0' Dörtlü 4 HO MPFI L4 motor: 180 hp (130 kW), 160 lb⋅ft (220 N⋅m) tork
Kullanılan yayınlar:

1985–1991: Isuzu aşırı hızlanma özelliğine sahip 5 vitesli bir kullanım kılavuzu (yalnızca 2.5L)
1988–1991: Muncie kaynaklı, Getrag aşırı hızda 5 ileri kullanım kılavuzu tasarladı (yalnızca 2.3L)
1985-1991: 3T40 3 vitesli otomatik (2.3L HO Quad 4'de mevcut değil)
 

Son mesajlar

Üst