Pontiac Grand Am 1973-1975


Arabadelisi

Well-known member
#1
Orijinal Grand Am, 1972 sonbaharında 1973 modeliyle tanıtıldı. Chevrolet Chevelle , Pontiac LeMans , Pontiac GTO , Oldsmobile Cutlass Supreme ve Buick Century gibi diğer otomobillerle birlikte GM A platformuna (A gövdesi) dayanıyordu.. GM A-body platformu, 1973 yılında, önerilen Federal rollover standartları nedeniyle, ancak üstü kapalı olana benzeyen çerçevesiz pencereleri olan, sütunsuz üst kapakların kaldırılmasını içeren büyük tasarım revizyonlarına sahipti. Devrilme standartları nedeniyle hiçbir zaman dönüştürülemeyen üretilememiştir. Federal emisyon düzenlemelerine ek olarak, yeni güvenlik standartları 5 mil (8,0 km / sa) darbeye dayanıklı ön tampon ve 2,5 mil (4,0 km / sa) darbeye dayanıklı arka tamponu gerektirdi ve bu değer 5 mil / sa (8,0 km / sa) oldu. h) 1974 için.

1973

Pontiac tarafından dizisindeki diğer iki otomobilden türetilen bir isim ("Grand Prix lüks" anlamına gelen "Grand" ve "Trans Am performansı" için "Am") ile gösterilen Grand Am, Amerika'nın Avrupa lüks / spor salonlarına cevabı olarak tasarlandı. ve 4 kapılı Colonnade sedan veya 2 kapılı Colonnade coupe olarak mevcuttur . Üretimin ilk yılında (iki kapılı ve dört kapılı modeller) toplam 43.136 Grand Ams inşa edildi.

Grand Am , tek motorlu 170 bg (127 kW; 172 PS), isteğe bağlı 4 bbl motorlu bir versiyon olan 200 bg (127 kW; 172 PS) standart bir 2-bbl 400 cu inç (6.6 L) V8 motora sahip olabilirdi. (149 kW; 203 PS) sadece 4 vitesli bir manuel şanzıman, bu motorun isteğe bağlı 4-bbl versiyonunda, 230 hp (172 kW; 233 PS) üreten çift egzozlu veya isteğe bağlı bir 4-bbl 455 cu (7,5 L), çift egzozlu 250 hp (186 kW; 253 PS). 310 hp (231 kW; 314 PS) Kullanılabilirliği 4-bbl 455 V8'in Süper Hizmet sürümü gerçekleşmedi. [4]

Tüm motorlar standart donanım olarak Turbo-hidramatik 400 otomatik şanzımanlı olarak mevcuttu. 1973 ve 1974'te 400/4-bbl motorla 4 vitesli bir manuel şanzıman mevcuttu, ancak bu popüler değildi.

1973 Pontiac Grand Am tarzı sıkılabilir ve küçük çarpışma sonucu orijinal şekline geri dönebilirler ( 'Endura'nın' burun olarak da bilinir) benzersiz esnek üretan ön şerit merkezi burnu vardı yeni, enerjiyle birlikte emici tamponlar,düşey çubuklara sahip toplam altı ızgara açıklığı, artı işaretli tasarımlı yuvarlak ön dönüş sinyalleri, yatay arka kuyruk lambaları ve krom arka tampon. Ek olarak, Grand Ams, radyal katlı lastikleri, Pliacell amortisörlerini ve ön ve arka dönüş çubuklarını içeren standart donanım olarak Radyal Ayarlı Süspansiyona (RTS) sahipti. Yaylar bilgisayar seçildi olarak ilan edildi. Grand Am, 1973 yılında standart radyal lastiklere ve uygun süspansiyon ayarlarına sahip diğer üç GM otomobilden biriydi; diğerleri, Oldsmobile Cutlass Salon ve Chevrolet Monte Carlo S.

Grand Am, Naugahyde vinil veya kadife kumaştan döşenmiş Strato kova koltukları ve manuel yatar koltuklar ve ayarlanabilir bel destekleri içeriyordu - her ikisi de Avrupa tarzı spor / lüks sedanlarda ortak, ancak o zamanın Amerikan arabaları için olağandışı. Ayrıca Pontiac Grand Prix'den yakıt, yağ, su ve volt göstergelerine sahip bir Ralli gösterge grubu içeren bir gösterge paneli de vardı (takometre veya yakıt ekonomisi göstergesi isteğe bağlıydı ve bu şekilde donatılmış araçlarda saat, saatin üzerinde bir alana taşındı. radyonun altındaki alt gösterge paneli), üç kollu yastıklı paslanmaz çelik konuşmacıya sahip yastıklı direksiyon simidi ve ön çapraz koltuklar arasında orta çapraz konsolun yanı sıra, ön panellerin arasındaki orta konsolu çevreleyen Orijinal Crossfire African Mahogany kaplama. Grand Ams ayrıca, ithal araçlarda on yıllardır yaygın olarak kullanılan, dönüş sinyaline monteli bir far karartma şalterine sahip, ABD yapımı ilk otomobiller arasındaydı. Diğer standart ekipman, gizli ön cam silecekleri, 1,12 inç (28 mm) ön sabitleyici çubuğu ve bir ön cam radyo anteni içeriyordu. Lüks seçenekler arasında klima, renkli cam, elektrikli camlar-kilitler-koltuk, arka buğu çözücü, çeşitli ses sistemleri ve eğme-direksiyon yer alıyor. Kaset çalarlı AM / FM stereo isteğe bağlıydı.

Pontiac ayrıca, bir fizibilite çalışması olarak tek bir 1973 Grand Am istasyon vagonu üretti. Bu bir Büyük Am'a dönüştürülmüş bir LeMans vagonu. Davlumbazda ikiz NACA açıklıkları kullanan Pontiac A gövdeleri için fonksiyonel bir ram-hava indüksiyon sistemi geliştirildi , ancak federal şartlarda sürülen sürüş gürültü standartlarını geçememesi nedeniyle seçenek düşürüldü. Tezgahta birkaç fonksiyonel Ram Air sistemi satıldı. İkiz kepçe NACA davlumbazı her üç Pontiac A gövdesi için bir seçenekti, ancak işlevsel değildi.

Popüler bir Mekanik Sahipleri anketinde,% 67 yapı kalitesini mükemmelin iyi olarak değerlendirdiğini ve% 79'unun kullanımdan memnun olduğunu belirtti. Ancak,% 22,1 yakıt ekonomisini beğenmedi.
 

Latest posts

Top