Peugeot 309'a Genel Bakış


#1
Peugeot 309 bir olduğu küçük aile arabası içinde 1985 ile 1994 yılları arasında imal edildi İngiltere , İspanya ve Fransa tarafından PSA Peugeot Citroën . Başlangıçta bir Talbot olarak rozetlenmesi ve gelişim ilerledikçe Talbot Arizona olarak adlandırılması amaçlandı . Bu için yedek oldu Talbot Horizon bir şekilde hayata başlamıştı, Chrysler İngiltere'de ve bir Simca içinde Fransa'da ve ayrıca çeşitli farklı şekillerde inşa ediliyordu Amerikan pazarına.

1985 yılında PSA Grubu, Talbot markasını, 1981 Samba'sı olarak piyasaya sürülen en son Talbot binek aracı ile durdurmaya ve aracı yerine Peugeot olarak pazarlamaya karar verdi. Talbot Express yapımı 1994'te durduğunda Talbot markası tamamen sona ermiştir .

Tarihçe

309 , Talbot Horizon'un yerine Projet C28 olarak düşünülmüş ve bunun sonucu olarak PSA'nın eski Chrysler / Simca kanadı tarafından gelişimi gerçekleştirilmiştir . Styling, Coventry'deki eski Chrysler-Rootes tasarım stüdyolarının sorumluluğuydu , mühendislik çalışmalarının çoğu Fransa'daki Poissy'deki Simca sahasında yapıldı .

PSA yönetiminin tek şartı, yeni arabanın mümkün olan en fazla mimariyi kullanmak zorunda kalmasıydı; Bu nedenle, Simca motorları ve Horizon'dan gelen yayınlar da taşınırken uzatılmış bir Peugeot 205 döşeme tahtası ve kapı kovanlarının kullanımı da taşındı.

Fransa'daki üretim 1985 yazının sonunda Poissy'deki eski Simca tesisinde başladı; ilk Fransız müşteriler otomobillerini o yılın ekim ayında aldı; ancak RHD modellerinin , daha önce Rootes Group'a ve ardından Chrysler Europe'a Peugeot 1978'de devralınmadan önce ait olduğu Coventry , İngiltere yakınlarındaki Ryton fabrikasında inşa edilmesine karar verildi.

İngiliz pazarı için ilk 309, 1985 yılının Ekim ayında Ryton'daki üretim hattını devraldı ve 1986'nın başlarında, Poissy'nin ürettiği modellerin soldan direksiyon satışlarının 1985'in sonundan önce Fransa'da başlamasına rağmen satışlar 1986'nın başında başladı. Peugeot’nun kendi 305 modelinin yerine geçmesi amaçlanmamıştır , ancak adım-dışı model numarası (305’ten sonraki bir sonraki küçük aile otomobili, 1993’te piyasaya sürülen “306” olarak adlandırılmış olmalıdır), pazarda daha büyük olan 305’den uzak durması amaçlanmıştır. ve otomobilin Simca kökenlerini yansıtmak için. Aynı zamanda bu büyüklükteki ilk Peugeot rozetli hatchback oldu.

Talbot markasının binek araçlara ayrılmasıyla 309, Talbot Horizon'u başaracaktı. Peugeot , önümüzdeki Citroën AX süpermini temelli yeni bir Talbot Samba'yı düşünüyordu , ancak Peugeot 205'in başarısı , PSA birleşimi içinde üçüncü bir süpermini için çok az ihtiyaç olduğu ve bu yüzden Samba'nın 1986'da değiştirilmeden bırakıldığı anlamına geliyordu. Büyük Alpine hatchback ve Solara salonları, Peugeot’nun 305’in halefi olan aynı büyüklükteki 405’in üretimine başlamasından bir yıl önce 1986’da baltalandı .


309’un tasarımı 1982 Peugeot VERA Plus (ardından 1985’teki VERA Profili tarafından takip edildi) tarafından Peugeot tarafından geliştirilen aerodinamik çalışmalar olarak gösterildi. VERA Plus, sadece 0.22'lik bir Cw talep etti. [4] VERA çalışmalarının aerodinamik özelliklerinin birçoğu sonraki üretim Peugeot'larına girdi.

309'ların biraz garip stilleri (özellikle aynı dönemin 205 ve 405'leriyle karşılaştırıldığında), 205'in kapı kovanlarını tekrar kullanma kararından kaynaklanıyordu. 309'un ayrıca Talbot olarak Peugeot'dan farklılaştırılması gerekiyordu ve "evde" tasarlanmış.

Diğer Peugeot otomobilleri, ünlü İtalyan tasarım evi Pininfarina tarafından , 1998'de 206'nın tanıtımına kadar tasarlandı . Çentikli hatchback tasarımı, Dodge Shadow ve Plymouth Sundance ile de tamamen ayrı bir şekilde geliştirilen ve tamamen kesilmiş olan istenmeyen bir benzerlik taşıyor . Kuzey Amerika’daki Horizon’un yerini almak için daha küçük bir platformdan daha geniş bir platformdan (Chrysler K-Car) daha küçük.

İngiltere pazarındaki ilk motor serisi, Horizon'dan üretilen 1118 cc (E1A) ve 1294 cc (G1A) üstten supaplı benzin ünitelerinden elde edilen zincir tahrikli Simca'dan ve Peugeot, 1769/1905 cc dizel ve 1580/1905 cc benzin sağladı. kayış tahrikli üstten eksantrik mili XU birimleri. Bazı pazarlar daha önce 1580 cc OHC yerine Simca 1307 ve Solara'da ve Horizon'da da görüldüğü gibi 1442 cc (Y2) ve 1592 cc (J2) "Poissy motor" kullandı.

XU 1905 cc 130BHP motor, 309'un yüksek performanslı GTI versiyonunda yakıt enjeksiyon formunda kullanıldı; bu hızla kendini çok hızlı bir şekilde hızlandırarak ve mükemmel kullanımlı Peugeot 205 GTI'dan daha dengeli bir şasi kurulumuyla sınıfının önde gelen sıcak kapağı olarak belirledi.

2018 itibariyle, 66 Peugeot 309 GTI İngiltere'deki yollarda kaldı, 277'si ise SORN olarak kaydedildi.

309, Peugeot'nun 1978'de Chrysler Avrupa'yı satın almasıyla devraldığı eski Roots fabrikasında , Peugeot'nun 1978'de devraldığı ilk Peugeot otomobili olması da önemliydi. Büyük ölçüde, kısmen İngiliz menşeli olması nedeniyle Peugeot 309, Birleşik Krallık'ta popüler bir seçim haline geldi ve 1987'de, 405 yılında üretim hattına katıldı . 309 halefi, 306 olduğu gibi, aynı zamanda, Ryton inşa edilmiştir 206 bitki Aralık 2006 yılında kapatıldığında üretimde geçen araç yoktu.

Peugeot309g.jpg
 

Latest posts

Top