Moskvitsch Aleko Hakkında

Arabadelisi

Well-known member
#1
Moskvitch-2141 , Cardio ZAMANDA ticari adı Altında Bilinen Aleko ( Rus otomobil Adıyla "dan, "АЛЕКО" türev: Á втомобильный завод имени Ле нинского Ко мсомола", Bir vtomobilny zavod imeni Le ninskogo Ko msomola , anlamına gelen "Otomotiv Fabrikası Lenin'in Komsomol'u Olan “), ilk 1985'te ilan edilen ettik 1986'da 1997'de Moskova'da Bulunan Moskvitch Şirketi'nin feshedilmiş Haliyle Sovyetler Birliği'nde ettik ONUN ardılı devletlerinde satılan Rus orta büyüklükte bir otomobil .Rusya Modernize edilmiş M-2141-02 Svyatogor ve sedan vücuteli versiyonu M-2142 , 1997-2003 tarihinde burada yerini aldı.

Aleko, arkadan çekişli ve sağlam bir arka akslı, dayanıklı ancak eski moda salonlar ve istasyon vagonları (mülkler) olan ve eskiden arka akslı ve arka aksı olan eski vagonlar üstü büyük bir uzağa sağladı. küçük detaylar.

Yeni otomobil önden çekişli , bir hatchback gövdesi tarzında, MacPherson Gergi ön süspansiyonunda ettik burulma krank arka süspansiyonunda Yenilikçi özelliklere sahipti . Raf ve pinyonlu direksiyona ve katlanabilir bir direksiyona kolonuna sahipti. Yedek lastik, bagajın bulunduğu yere ve Fransız otomobilleri geleneğinde gidendan belirlemekdi. Dingil gövdesi 14 cm (5.5 inç) daha geniş, yaklaşık 20 santimetre (7,9 inç) artmıştır, tekerlek boyutu bir inç (14 inç) artmıştır. Araba daha geniş, güvenli ve güvenli hale geldi. Sovyet ve Rus otomobil yapımı tarihinde ilk kez, otomobilin profili aerodinamik için optimize edildigeliştirme aşamasının son aşaması, kısa bir süre onlarla işbirliği yapan Rus ve uluslararası Fransız mühendislerin de . Resmen bildirilen sürükleme katsayısı 0,35 idi.

M-2141'in gelişmesi başlamadan önce, Moskvitch mühendisleri yeni bir dizi arkadan çekişli araba devam ediyor ve devam ediyor üretim öncesi prototipler aşamasında olduğu kadar geliştirmişlerdi. Ancak, onlar için şaşırtıcı bir şekilde, Otomobil Endüstrisi'nde, bitmemiş projedeki tüm bunları durdurmalarını ve bunun yerine üst kısmında Fransız usulü Fransız usulü Fransız Simca 1307 ile aynı olan bir önden çekişli araç oluşturmalarını istedi. Bu karar, geliştirme maliyetlerini azaltmaya yardımcı olurken, gelecekteki otomobilin hazır olduğu kendi modellerini hazırlayan mühendis ve odaklılara hakaret olarak geldi. Tasarımcı İgor Zaytsev yeni projede yer almak için hayal kırıklığına uğramak meslektaşları motive etmek bir aydan fazla sürdüğünü hatırlattı

M-2141'in gelişmesi başlamadan önce, Moskvitch mühendisleri yeni bir dizi arkadan çekişli araba devam ediyor ve devam ediyor üretim öncesi prototipler aşamasında olduğu kadar geliştirmişlerdi. Ancak, onlar için şaşırtıcı bir şekilde, Otomobil Endüstrisi'nde, bitmemiş projedeki tüm bunları durdurmalarını ve bunun yerine üst kısmında Fransız usulü Fransız usulü Fransız Simca 1307 ile aynı olan bir önden çekişli araç oluşturmalarını istedi. Bu karar, geliştirme maliyetlerini azaltmaya yardımcı olurken, gelecekteki otomobilin hazır olduğu kendi modellerini hazırlayan mühendis ve odaklılara hakaret olarak geldi. Tasarımcı İgor Zaytsev yeni projede yer almak için hayal kırıklığına uğramak meslektaşları motive etmek bir aydan fazla sürdüğünü hatırlattı.

Bununla birlikte, AZLK tasarımcılarının mevcut bir aracı kopyalamak için "hakaret ve aşağılayıcı" olduğunu düşünmesinin yanı sıra, , yeni güç aktarma organı ve şasisinin farklı bir gövdeye ihtiyaç duyduğunu ortaya koydu ve iki aracın benzer şekillere sahip olmasına rağmen, yalnızca Fransız otomobilinin Moskvitch-2141'e ödünç alınan kısımları, çatının yapıcı unsurlarından ve pencere contalarının şeklindeydi. Şirketin baş tasarımcısı Yuri Tkachenko'nun 1992'de belirttiği gibi, Simca ve M-2141 arasındaki farklılıklar o kadar çoktu ve önemliydi, tasarımına eklenenlerden ziyade Simca'dan hangi detayların ödünç alındığını söylemek daha doğru oldu. Bu modellerin ortak noktası vücudun yalnızca üstü. Varolan motoru enine yerleşim için çok uzundu, bu yüzden olduğu gibi, uzunlamasına yerleştirilmiş Renault 20/30 veya Audi 80'de / 100 serisi

Aleko, zamanının Sovyet otomotiv endüstrisi için oldukça atılım olduğu ortaya çıktı. Neredeyse Sovyetler Birliği'nin ilk önden çekişli hatchback'i olmuştu, ancak geliştirilmesinin Moskvitch'in üretimi kurması için iki yıl daha sürmesi nedeniyle, Lada Samara ilk geldi. Her ne kadar M-2141, Samara'dan daha konforlu bir tasarıma sahip olsa da, 1991’de Sovyetler Birliği’nin dağılması, ekonomik bir krizin ardından finansal yanlış yönetim ve şirketin çalışmasındaki aksamalar 1990’larda kalitenin düşmesine neden olmuş ve pazarlarda bu arabanın ünü. Yine de, o zaman bile, hala yüksek bir pasif güvenlik seviyesi , inşaat sağlamlığı, iyiarazi yetenekleri ve onarım kolaylığı. 2001'de 1970'lerin sonlarında ve 1980'lerin başında tasarlanan ve ön gergilerle donatılmış modern hava yastıkları ve emniyet kemeri bulunmayan yaşlanma M-2141, yeni Rus ARCAP güvenlik değerlendirme programı tarafından dört olası yıldızdan sıfır yıldız aldı , ancak eleştirmenler 20 yaşında bir araba "mükemmel" çarpışma testi sonucu gösterdi. Direksiyon kolonu ve A sütunu Citroen Xantia ve Audi A4'ün başındakilerden daha az yer değiştirdi.

1991 öncesinde AZLK tasarımcıları da oluşturulan dört çekerli Moskvich-21416SE ve sedan versiyonu bir donatılmış M-2141 ve farklı direksiyon simidi ve bir elektronik gösterge paneli alenen 1990 yılında gösterilmiştir, [8] fakat bunların hiçbiri Sovyetler Birliği'nin çöküşünün getirdiği zorluklar nedeniyle otomobiller seri üretime girdi. AZLK , M-2141 için yeni ve daha güçlü bir dört silindirli benzinli ve dizel motor jeneratörü tasarlamış ve test etmiş olmasına rağmen , şirketin motor üretim tesisinin yapımı durduruldu ve asla devam ettirilmedi.


Simca 1307 (siyah) ve Aleko (kırmızı) gövde tasarımı arasındaki karşılaştırma
Aleko çoğunlukla iç pazarda satıldı, ancak 1980'lerin sonunda da ihraç edildi. Fransa ve Almanya da dahil olmak üzere bazı ihracat pazarlarında, otomobiller Lada Aleko olarak ilan edildi ve standart benzinli motorlara ek olarak Ford ve Indenor'un dizel motorları da teslim edilebildi. Aleko, 1980'lerin sonunda kısa bir süre için lisans altında Bulgaristan'da da toplandı. İnşa edilecek son Moskvitch modellerinden bazıları, Svyatogor (M-214122, M-214100, M-214145 modelleri) ve M-2142, Dolgorukiy (1997–2002) olarak değiştirilen yükseltilmiş Alekos'lardı . Ayrıca M-2141'in tasarımına dayanıyorlardı
 
Üst