Moskvitch 2140 Hakkında


Arabadelisi

Well-known member
#1
Moskvitch 2140 serisi, Sovyet otomotiv üreticisi AZLK tarafından Ocak 1976'dan 1988'e kadar üretilen küçük bir aile arabası . İlk önce değiştirilmiş bir 412 platformunda Moskvitch 2138 ve Moskvitch 2140 olarak başladı . Üretim öncesi modeller 1975 yılında gösterildi. 1981'den başlayarak, M-2140 ihracat / lüks modelinin modernize edilmiş modifikasyonu ayrıca Doğu Bloğu ülkelerinde ve "1500 SL" dışında "2140 SL" olarak tasarlandı ve markalandı . İki model arasındaki en belirgin fark , M-2140'ta yeniden tasarlanan gösterge paneli ve ön koltuk başlıklarıydı .

1982'den başlayarak, M-2138 modelleri durduruldu ve M-2140, tüm pazarlarda mevcut olan tek Moskvitch aracı oldu. Aynı yıl kaldırıldı: kalkan logosu metalik taslakta yazılmış “АЗЛК” (AZLK), ızgara kaplaması metalden plastiğe dönüştü ve her iki yan ayna daha az ağır olacak şekilde yeniden tasarlandı. İstasyon vagonu varyantı M-2137, model 1985'te durdurulana kadar Sovyet otomobillerinin kapı açılışına uyum sağlamak için arka lamba yüzgeci özelliğine sahip olan sonuncusuydu .

İlk olarak tasarlanmış ve genellikle "dördüncü nesil" olarak atıfta bulunulan, ancak, dizi, aslında, gerçek üçüncü nesil boyunca sadece bir donanım Moskvitches , M-408 / 412 . Yepyeni dördüncü kuşak , 1986'da başlayan ve her iki seri de iki yıldan fazla bir süredir montaj hattını paylaşan M-2140'ın Temmuz 1988'de sona erdirilmesine kadar olan Aleko ile üretime girdi .

Modeller ve çeşitleri
  • M-2140 (ihracat adı Moskvitch 1500): standart motorlu UZAM-412 (75 hp) ile orijinal dört kapılı sedan modeli. 2140 Ocak 1976'da üretime girdi ve Temmuz 1988'de üretime son verildi.
  • M-2138 (ihracat adı Moskvitch 1360, 1976-1982'de üretildi): M-408 serisine benzeyen 4 kapılı sedan modeli, düşük güçlü MZMA-408 motorlu (50 hp).
  • M-21381 (1976-1981): M-408 serisinin ambulans M-408M versiyonuna benzer dört kapılı sedan ve ambulans uçağı aracı.
  • M-21401 (1976-1988): M-412 serisinin M-412M'sine benzer dört kapılı sedan ve ambulans uçağı arabası.
  • M-21402 (ihracat adı Moskvitch 1500): Sağ direksiyona sahip orijinal dört kapılı sedan ihracat modeli.
  • M-21406 (1978-1987): Kırsal bölge için dört kapılı sedan, tüm tekerleklerde kampanalı frenler, çekme pabuçları ve düşük oktanlı yakıtla çalışmak üzere yeniden tasarlanan azaltılmış motor.
  • M-21403 (1980-1987): engelliler için el kumandalı dört kapılı sedan.
  • M-2140-117 (ihracat adı Moskvitch 1500SL, 1981-1988): plastik tamponlu lüks dört kapılı sedan modeli, yeni güvenlik paneli ve koltuk başlıkları.
  • M-2140-121 (1982-1987): Düşük kompresyonlu farklı bir motor, taksimetre, "Taksi" işareti, kolayca temizlenebilir döşemeli koltuklar ve suni deri ile donatılmış dört kapılı taksi.
  • M-2136 (1977-1978): M-408 serisinin M- 426'sına benzeyen istasyon vagonu .
  • M-2137 (1976-1985): M-412 serisinin M- 427'sine benzer istasyon vagonu . Gerçek bir halefi olmayan (Izh Comby hatchback dışında) aile vagonu Moskvitches'in sonuncusuydu .
  • M-2733/34 (1976-1981): M-408/412 serisinin M-433 / 34'üne benzer, tüketici dışı amaçlar için üretilmiş "kapalı gövdeli" teslimat aracı. Özel özel sürümler ambulans ve cenaze arabası dahil .
  • М-2315 (2140-80, 1984-1988'de üretildi): kamyonetin ticari ürünü kamyonet üzerinde değiştirdi. Sedan ve istasyon vagonu dayanarak.
Mosksvitch2140.jpg
 
Top