McLaren 12C

Arabadelisi

Well-known member
#1
McLaren MP4-12C sonra basitçe olarak bilinen McLaren 12C , [3] bir olan spor araba tarafından tasarlanmış ve üretilmiş McLaren Automotive . McLaren, [4] tarafından tasarlanan ve üretilen ilk üretim otomobili ve 1998 yılında üretime son veren McLaren F1'den bu yana üretilen ilk üretim yol otomobilidir . Otomobilin nihai tasarımı Eylül 2009'da açılmış ve ortada piyasaya sürülmüştür. -2011.

MP4-12C, bir karbon fiber kompozit şasi kullanır ve uzunlamasına monteli bir McLaren M838T 3.8 L (3.799 cc) çift turboşarjlı V8 motor tarafından çalıştırılır , yaklaşık 7.500 rpm'de ve yaklaşık 600 PS (592 hp; 441 kW) üretir 5,600 rpm'de Nm (443 lbf⋅ft) tork vardır. Araç kullanan Formül 1 bu tür "fren idare" olarak -sourced teknolojiler, [5] içinde arka tekerlek hızlı azaltılması viraj sırasında frenlenir burada dışa . Güç SSG tarafından üretilen yedi vitesli çift kavramalı şanzıman üzerinden tekerleklere aktarılır . Tüm aktarma organları, tamamen evde McLaren tarafından tasarlanan ve üretilen ilk firmadır.

Arabanın 2012 yılında 12C Spider olarak değiştirilen MP4-12C Spider adlı dönüştürülebilir bir sürümü de mevcut. Şubat 2014'te McLaren revize edilmiş üstyapı, iyileştirilmiş motor ve diğer teknik iyileştirmelerle ilgili 650S'yi duyurdu . Nisan 2014'te McLaren, 12C'nin üretiminin sona erdiğini açıkladı.

gelişme

McLaren 2007 yılında arabayı geliştirmeye başladı ve gizlice bir test katırı olarak kullanmak için Ferrari 360 satın aldı . MV1 adlı katır , 3.8 litrelik çift turboşarjlı V8 motorunu test etmek için kullanıldı . Araç ayrıca daha sonra nihai üretim modeline dahil edilen ilave soğutma için yan hava delikleri içeriyordu. Yılın ilerleyen saatlerinde şirket , mule MV2 olarak adlandırılan fren sistemini ve süspansiyon bileşenlerini test etmek için bir Ultima GTR satın aldı . Yeni bileşenleri yerleştirmek için o arabanın uzay çerçevesi ve gövdesi değiştirildi. Daha sonra, MV3 olarak adlandırılan bir başka Ferrari 360 olan üçüncü bir prototip geliştirildi.Egzoz sistemini test etmek için kullanıldı. McLaren daha sonra , ısı yönetim sistemini ve performansını test etmek için kullanılan Carbon Monocell monokokunu içeren CP1 ve CP2 adı verilen iki prototip üretti . Nihai otomobil, şirketin 2010 yılında piyasaya sürülmesinden önce 9 Eylül 2009'da halka tanıtıldı.


Mclaren12C.jpg
 
Üst