Lamborghini Diablo VT 6.0 ve VT 6.0 SE İnceleme


#1
1994 yılında Chrysler F1 sol ve 1998 ile Endonezyalılar'ın bir grup, karşı Lamborghini satıldı Audi , AG eski Güneydoğu Asya sahipleri, MyCom ve V'Power gelen Lamborghini devraldı ve modernize etmek ve Diablo rafine için yola onun yerine ise Murcielago , geliştirildi. Audi , daha rafine, uygar, modern bir Diablo tasarımıyla Luc Donckerwolke'ye görev verdi . 2000 model yılı için satışa sunulan VT 6.0, bu tasarımın sonucuydu ve hem içinde hem de dışında önemli stil değişikliklerine sahipti.

Dışarıdan, Diablo VT 6.0 öncekilerden iki büyük hava girişine sahip (daha sonra Murciélago'da kullanılanlara benzer şekilde) revize edilmiş bir ön cephe ile farklıydı. Hava barajı, burun paneli ve çamurlukların tümü elden geçirildi ve düzeltildi, göstergeler büyütüldü ve yerine kaydırıldı ve çamurlukların üst kısımlarındaki küçük hava girişleri silindi. Otomobilin arka tarafı tanıdık kalıyordu, ancak arka lamba çevresi artık gövde rengindeydi (şeffaf kırmızı veya siyah yerine) ve lambaların kendisi sınırlı Diablo GT'de görülen konfigürasyonu kullandılar. Neredeyse tümü 3 parçalı alaşım jantları kullanan önceki Diablos'un aksine, VT 6.0 , daha sonraki modellerinde görülene benzer 5 delikli bir "telefon kadranı" tasarımına sahip olan monoblok döküm alüminyum 18 inç OZ jantlara dayanıyordu .Countach . İç kısımda iç kısım tipik Alman tarzında daha da rafine edildi; 1999 Diablo serisinde tanıtılan yeni tarzdaki çizgi korundu, ancak belirgin bir karbon fiber merkez konsol takıldı, klima geliştirildi ve koltuk ve pedal dizilimi revize edildi.

VT 6.0, adına göre, Diablo GT'de tanıtılan yeni 6.0 L (370 cu inç) V12'yi de içeriyordu (geleneksel Diablo 5.7 litre V12'nin daha yeni bir sürümü). Motor, yeni emme ve egzoz sistemlerine ek olarak ECU yazılımını ve önceki sürümlerde kullanılanlardan biraz daha az agresif eksantrik miline sahip rafine değişken bir valf zamanlama sistemine sahip olmuştu. Bu güç pompası, önceki standart Diablo'dan daha fazla 583 PS (429 kW; 575 hp) ve 620 N⋅m (457 lb⋅ft) tork üretti.

Yaklaşan Murciélago için yapılan hazırlıklar nedeniyle , Diablo VT coupé, daha fazla roadster veya SV modelinin planlanmadığı tek mevcut modeldi; Ancak, müşteriler özel olarak istenirse VT 6.0'ın arkadan çekişli versiyonunu sipariş edebilirler.

Diablo emekli olmadan önce, Lamborghini, 2001 yılında özel bir Diablo VT 6.0 SE baskısı olan 42 otomobillik üretim tesisinde sınırlı sayıda üretim yaptı, bu güç ünitesi 557 PS (410 kW; 549 hp) üretti. Bu model sadece iki renkte mevcuttu; altın metalik "Oro Elios" güneş doğarken, renk değiştiren bronz / kestane rengi "Marrone Eklipsis" gün batımını temsil ediyordu. Çok az şey değişti, yeni bir magnezyum emme manifoldu, özel döşeme işlemi, "Lamborghini" rozetli fren kaliperleri, navigasyon sistemindeki kapsamlı yol haritası yazılımı ve gelişmiş karbon fiber kaplama için tasarruf sağladı.

LamborghiniDiabloVT6.JPG
 
Top