Lada Niva Hakkında

Arabadelisi

Well-known member
#1
Lada 4 × 4 , eski adıyla Lada Niva ( Rusça : Лада Нива ; Niva ( нива ) 'dir Rus "alan" kelimesi), bir olan arazi aracının Rus (eski Sovyetler) tasarladığı ve planlanan AvtoVAZ'ın Kentsel kullanıcıları için tasarlanmış satılsa da, kırsal pazar için.

Göçmen bir mimariye, helezon yaylara sahip bağımsız ön lisansa sahip olan ilk seri üretim merkezi aracını yönetti ve bunların hepsi bu formatı takip eden mevcut çapraz geçiş SUV'ların öncüsüdür ; Suzuki Vitara'ya ilham verdi . vıtara gibi Lada 4 x 4 arazi Güvenliği Için devridaim yapan bir top kamyonunun direksiyon kutusunu kullanır . Alma ve acil van versiyonları VAZInterService tarafından üretilir .

Tarihçe

Niva bir “olarak tasarımcıları tarafından açıklanan Renault 5 bir üzerinde put Land Rover şasi” [7] sonra, Kalkınma 1971 yılında başladı SBKP 24. Kongresi'nde , Alexei Kosygin (sonra- Sovyetler Birliği'nin Premier ) tasarımcıları verdi en VAZ ve AZLK için uygun bir araba yaratma görevi kırsal alanlarda köylülere ve için - çiftçilere ait Sovyetler Birliği - zamanki beri Zhiguli , Moskvitch ve ZaporozhetsÖncelikle sıradan insanlara yönelik olan, eski SSCB'nin büyük bir bölümünü oluşturan yalıtılmış alanlarda pek kullanım değildi. Aynı yıl, baş tasarımcı olarak Vladimir Solovyev altında bir VAZ tasarımcıları ekibi, "medeni" dört tekerlekli bir araç üzerinde çalışmak için AZLK ile yarışmaya başladı. [8] yeni araba tarafından kısmen ilham İzh 1974 -14 prototip [9] O dayanmayan Vaz ilk modeldi Fiat onun mekaniğinin çok daha erken taşınan rağmen, Fiat 124 - veya 125 tabanlı Zhiguli modelleri (çoğunlukla VAZ-2103 ve 2106)). Bununla birlikte, gövde, dört tekerlekten çekiş sistemi ve ön süspansiyon VAZ tarafından tasarlanmıştır. İlk prototipler 1971 ve 1972'de hızlı bir şekilde ortaya çıktı, ancak çok faydacı olduğu için reddedildi, bu yüzden kapılar ve bir hardtop eklendi. Bu versiyon 1973 yılında piyasaya sürüldü ve sıradan bir otomobil gövdesi kullandıklarında, bu durumda klasik bir hatchback gördüklerinde dönemin arazi araçlarından uzak bir adım oldu . [10] Bu ilham, VAZ-1101 (kendisi Fiat 127'den türetilmiştir) olarak bilinen prototipten ilham aldı ve tasarımcı Valery Pavlovitch tarafından yaratıldı. [10] 1974 prototipi nihayet halihazırda mevcut olan modellerden birinden, bu durumda VAZ-2103'ten türetildi.(daha sonra VAZ cephaneliğindeki en yeni model), 1.452 cc motorunu kullanarak ve ayrıca krom kaplama tamponlar, farlar ve arka farlar, aletler, koltuklar, direksiyon simidi ve diğer parçaları gibi bazı özelliklerini paylaşarak . 1974 prototipi 1975 yılında seri üretime girmeye hazırdı; ancak, aynı yılın sonunda yeni VAZ-2106'nın ortaya çıkması , bu modele dayanan başka bir prototip geliştirme nedeniyle gecikmesine neden oldu.

Niva, üretiminin başlangıcına kadar, Sovyetler Birliği, Ural Dağları ve Sibirya gibi eski Sovyetler Birliği'nin en zorlu arazilerinde, Vadim Kotlyarov altında bir VAZ test ekibi tarafından yıllarca yargılanıyordu . Kazak SSR ve Pamir dağları içinde Tacikçe SSC onun askeri meslektaşı karşı konulmuştur, UAZ-469 , ve hatta bazı Batılı arazi araçları karşı: İngiliz yapımı Land Rover Serisi yanı sıra Range Rover Classic . Bu yerlerde, esasen etkili (kalıcı) dört tekerlekten çekiş nedeniyle, olağanüstü offroad yeteneklerini gösterdi.Yüksek taşıma mesafesi (65265 mm) ile birlikte nispeten düşük ağırlık (sadece bir tonun üzerinde ) ve küçük boyutların mükemmel kombinasyonuyla birlikte bir transfer kutusu ve merkezi diferansiyel kilidine sahip sistem . Ayrıca, orijinal olarak iç tasarımlı Voltyre VLI-5 lastiklere sahip , geniş, dar tekerlekleri (175/80-R16), nispeten güçlü bir zemin basıncı sundu ve bu nedenle kayma veya yoldan çıkma açısından iyi bir performans sergiledi . Örneğin, 1973 ve 1974'teki denemelerde, Niva% 58 eğim ve 60 cm (24 inç) su ve 100 cm (39 inç) çamur veya kar yağabileceğini gösterdi. [10]Solovyev ertesi yıl öldü ve projenin baş tasarımcısı olarak yerini, sonunda aracı oluşturmak için kredi alan mühendis Pyotr Prusov aldı.

1976 yılında, son prototip ortaya çıktı, motor 1.568 cc (95.7 cu inç) değerine dönüştü, Sovyet döneminde VAZ'ın en güçlü motoru, en yeni modellerinden VAZ-2106'yı aldı. Niva üretimi genel olarak türetilmiştir). Aynı zamanda kalıcı dört tekerlekten çekiş ve kilitlenebilir bir merkezi diferansiyel ile bir transfer kutusu özellikli. [10] VAZ prototipi, AZLK mevkidaşı Moskvitch 416'dan daha iyi tasarım ve gerçek dünya performansı sergiledi ve böylece aynı yılın Mart ayında üretim için onaylanan 25. CPSU Kongresi'nden sonraydı . ( Moskvitch prototipi daha sonra hükümet tarafından seri üretim için reddedildi .) Niva 1600'dü (İhracat için Alan ) veya eski Sovyetler Birliği'ndeki yerel pazar için VAZ-2121 (alternatif olarak Niva 2121 veya basitçe VAZ Niva ). [10] Yerli müşterileri için, şöyle tanımlandı: Tüm VAZ modellerinin gelişmiş özelliklerine ve rahatlığına sahip yüksek hızlı bir otomobil ve ayrıca: Bir Zhiguli'nin hız ve konforunun bir UAZ'ın özellikleriyle bir kombinasyonu . İlk ihracat modelleri de 1978 yılında ortaya çıktı iken Fiili üretim, 5 Nisan 1977 tarihinde bir sonraki yıl başlayan Paris Motor Salon ve hızla dört çeker-araçlar için Avrupa'nın pazarının en az yüzde kırk yakalanan [10] o Lada'nın üst yapım satış ihracatı.[11] Ayrıca,1980'lerin başlarından itibaren Suzuki Samurai'lerine ilham veren Japonya'da satılan tek Sovyet arabası oldu. İhracat talebi ve ihracata verilen yüksek öncelik nedeniyle, yerli müşteriler, arabanın öncelikli olarak Sovyet halkı için yukarıda da belirtildiği gibi geliştirilmesine rağmen, uzun bekleme listeleriyle karşı karşıya kaldılar.

İlk olarak, Niva 5.000 devirde 56 kW (76 hp) ve 126 N · m (93 lb · ft), dört-ileri bir manuel şanzımanla ( normalden başlayarak), normalde havalandırmalı bir 1.6 litre tepe camlı dört silindirli benzin motoruna sahipti. 1994'ten yeni model, 5 vitesli) ve tam zamanlı dört tekerlekten çekiş . Tahrik sistemi üç diferansiyel kullanır (merkez, ön ve arka). Aktarma durumu yüksek / düşük alan seçme kolu ve bir kolu kapsar kilit merkezi diferansiyel. Orta diferansiyel kilitli veya kilitli değilken düşük aralık seçilebilir. Orijinal Niva maksimum hızı 130 km / saat, [10] ve can 56 mil (90 km / s) de seyir 8.25 L benzin tüketirken, / 100 km (34.2 MPG -imp ; 28.5 mpg -ABD ). Çekme kapasitesi 860 kg'a (1900 lb) kadardır.

Bobin yaylar dört her birinde bulunan tekerlekler ve süspansiyon arka oysa önünde bağımsızdır aks modeli ve pazara göre 3,90 ve 4,30 arasında oranları, 5 bağlantı canlı türüdür. Yerden yüksekliği 235 mm (9.25 inç) ve su 510 mm (20 inç) derinlikte olabilir.

Frenler (disk ön tambur arka) olan servo -assisted çift devre tarzı ve kavrama olan hidrolik . Dönen daire nispeten düşük bir 36.25 '. Kargo alanı 0,48 m³ (17 ft³) veya arka koltuklar katlanmış durumdayken 1,33 m³ (47 ft³) ve klasik Zhiguli gibi, ön koltuklar iki yatak yapmak üzere ayarlanabilir ( koltuk başlıkları çıkarılarak , koltukların içine kaydırılmasıyla) her şeyden önce koltuk sırtlığı sırtlık ile arka koltukta olacak şekilde yerleştirilir - bu özellik daha sonra farklı koltuklara sahip yeni model 1994'te tanıtıldığında ortadan kayboldu). Yedek lastikmotor bölmesinde motor kaputunun altında bulunur. İkinci özellik, arazi fanları tarafından kullanışlı ve pratik bir özellik olarak kabul edilir.
 
Üst