Jaguar XK8 / XKR (1996–2006)


#1
XK8, 1996 yılında, XJ-S'nin yerine geçmek üzere piyasaya sürüldü . İki gövde stili üretildi - bir coupé ve üstü açılır araba. Araba, Jaguar'ın yeni geliştirilen V8 motorunu ( AJ-V8) kullanan ilk Jaguar hattındaydı . 2000 yılında, supercharged XKR ürün yelpazesine eklendi. XKR'de 370 süper beygir gücü, ince bir arka spoyler, tel örgülü ön ızgara ve kırmızı dış amblemler bulunuyordu. XKR'nin motoru İngiltere'de üretildi, ateşleme sistemi Japonya'daki NGK'dan, iletim Mercedes-Benz 722.6 idi, aydınlatma sistemi Fransa'da Valeo'ya ve süper şarjı ABD'de Eaton tarafından yapıldı. Bu yüzden gerçekten bir dünya otomobildi. 2000-2002 XKR'ler, plastik bir zamanlama zinciri gergisi ve plastik kanatlı su pompasını içeren 4.0 motora sahipti. Bu plastik parçaların metal parçalarla değiştirilmesi ihtiyatlı bir yatırımdır.

XK8 17 inç alaşım jantlarla standart olarak gelirken, XK8 ve XKR için ek bir ücret karşılığında 18 inç (XKR'de standart), 19 inç ve 20 inç jantlar mevcuttu. Jaguar'ın Uyarlamalı Seyir Kontrolü, her iki modelde de isteğe bağlı bir özelliktir. Her iki modelde de tümüyle deri iç, ceviz ağacı süslemesi ve yan hava yastıkları ile geldi.

2003 yılında XKR, beygir gücü dahil olmak üzere 370 - 390 arasında pek çok yükseltme yaptı. 2007'de, XK-8, çelik gövde yerine tamamen alüminyum bir gövdeye sahip olan ancak benzer mekanik yapılara sahip tamamen yeniden tasarlanan XK ile değiştirildi. Bu nedenle, 2003-2006 XKR’leri meraklıları tarafından oldukça tahsil ediliyor.

JaguarXK8.jpg
 
Top