İlk nesil (SF, 1997–2002)


#1
Forester, 1995 Kasım'ında Tokyo Motor Show'da Streega konsepti olarak tanıtıldı ve Şubat 1997'de Japonya'da ve 1997'de ABD pazarına MY 1998 için satışa sunuldu . Forester, ilk gelişmekte olan ilk SUV'lardan biriydi. [3] Bir araba tarzında inşa edilmiş, ancak daha uzun bir duruşa, daha yüksek h-nokta koltuklu ve dört tekerlekten çekişli bir sürüş trenine sahipti . Subaru reklamları, "SUV tough, Car Easy" sloganını kullandı. Impreza platformunu kullandı, ancak Subaru Outback'in 2.5 litrelik daha büyük DOHC EJ25D dört silindirli boxer motoruyla 5.600 rpm'de ve 220 N⋅m (162 lb⋅ft) torkla 123 kW (165 hp; 167 PS) üretildi. 4,000 rpm'de.

Japonya'da, Forester, ABD'de Subaru Outback Sport olarak bilinen Subaru Impreza Gravel Express'in yerini aldı . Ancak, Outback Sport ABD pazarı için üretimde kaldı. Forester , Japonya'da Nissan Rasheen’in benzer bir görünümde kullanılmasının ardından ortaya çıktı ve Forester’in Japon rakipleri arasında Toyota RAV4 , Mitsubishi RVR ve Suzuki Grand Vitara yer alıyor . Forester'ın düşük ağırlık merkezi nedeniyle, Amerika Birleşik Devletleri yolcu araçları için federal güvenlik standartlarını karşılar ve sürücünün vizöründe "devrilme riski" uyarı etiketi gerektirmez. Büyüklük ve fiyat bakımından, paylaşılan Impreza platformu ve daha büyük Miras arasında uyuyor.


AWD donanımlı araçlarda kullanılan otomatik şanzımanlar normalde bilgisayar kontrollü, sürekli değişken, çok plakalı bir aktarma kavraması kullanarak motor torkunun% 60'ını ön tekerleklere ve% 40'ını arka tekerleklere gönderir . Şanzıman, ön ve arka aks setleri arasında bir hız farkı tespit ettiğinde, şanzıman kademeli olarak arka tekerleklere güç gönderir. Kayma koşulları altında, ön ve arka aks hızlarında eşit bir bölünme sağlayabilir. [4]

Hızlanırken veya yokuş yukarı sürülürken, aracın ağırlığı geriye doğru kayar, ön tekerlek çekişini azaltır, şanzımanın otomatik olarak arka tekerleklere tork göndermesini sağlayarak dengelemek için. Fren yaparken veya yokuş aşağı sürüşte, aracın ağırlığı öne doğru kayar ve arka tekerlek çekişini azaltır. Şanzıman, daha iyi direksiyon kontrolü ve fren performansı için ön tekerleklere tork göndererek tekrar dengeler. Otomatik geri veya birinci vitese takıldığında, şanzıman torku 50/50 hem ön hem de arka tekerleklere böler. Manüel şanzımanlı araçlar, taban ayarı olarak yaklaşık 50/50 tork bölünmüş olarak ayarlanmış ve oradan farklı. Temel olarak, manuel otomobiller arkaya doğru otomatik otomobillerden daha fazla önyargılı olarak kurulur.

Döşeme seviyeleri, temel model "L" ve ABD versiyonları için tam donanımlı "S" idi.

Forester L, ABS, klima, elektrikli camlar, elektrikli kilitler, seyir kontrolü, dijital sıcaklık göstergesi, çoklu reflektörlü halojen farlar, sis farları, tavan rafı, arka cam buğu çözücü, römork kablo demeti soketini içeren yüksek standartlarda donanım ile birlikte geldi. Ayarlanabilir bel desteği, eğimli direksiyon, renkli cam, AM / FM / kaset stereo destekli ön arka koltuklar, sol arka çeyrek pencereye yerleştirilmiş anteni. Özellikle 2001 yılında yeni olan, ön ve arka dış koltuklar için yükseklik ve ayarlanabilir omuz kemeri çapaları ve ayrıca her üç oturma pozisyonu için arka koltuk başlıkları dahil olmak üzere beş oturma pozisyonunun tümü için üç noktalı emniyet kemerleri.



Forester S, viskoz sınırlı kaymalı diferansiyel, arka disk frenler, 215 / 60R16 lastiklerle 16 x 6,5 inç alaşım jantlar (L, 15 x 6 inç çelik jant kullanır), yükseltilmiş moquette döşemelik, net ön ceplerle ısıtılmış ön koltuklar ekler Arkada, çift makyaj aynası, ısıtmalı yan aynalar, ısıtmalı ön cam silecekleri ve anahtarsız giriş. 2001 yılı için yeni ekipman, tamponlar ve giydirme için Titanyum inci boyası; altı diskli çizgi CD ses sistemi; deriye sarılmış direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu; buz çözücüler ve sürücü tarafı kanatçıklı değişken aralıklı silecekler; ve beş kollu alaşım jantlar. Bazı modellerde, Forester S'de, monoton boya (Sedona Red Pearl), ay tavanı, önden yan hava yastığı ve altın vurgulu tekerlekler dahil, isteğe bağlı 1000 dolarlık premium paket bulunuyordu.

Avustralya
Tüm 2001-2002 modelleri için gövde tasarımında bir değişiklik oldu ve 2001/2002 GT teknik özelliklerinde motor yönetiminde bir değişiklik oldu ve güç çıkışı 125'ten 130 kW'a (174 hp; 177 PS) yükseltildi.
  • GX - doğal olarak aspire edilen 2.0 Litre düz-4, 92 kW (123 hp; 125 PS)
    • Motor hacmi 1,994 cc (2,0 Litre)
    • Sıkıştırma oranı 9.7: 1
    • İki kademeli vites kutusu - sadece manuel
    • Hızlanma 0-100 km / sa 10.7 saniye
  • Sınırlı - doğal olarak aspire edilen 2.0 Litre düz-4, 92 kW (123 hp; 125 PS)
    • Motor hacmi 1,994 cc (2,0 Litre)
    • Sıkıştırma oranı 9.7: 1
    • İki kademeli vites kutusu - sadece manuel
    • Hızlanma 0-100 km / sa 10.7 saniye
  • Özel Üretim - doğal olarak aspire edilen 2.0 Litre düz-4, 92 kW (123 hp; 125 PS)
  • Motor Boyutu 1.994 cc (2.0 Litre)
  • Sıkıştırma Oranı 9.7: 1
  • İki kademeli vites kutusu - sadece manuel
  • Hızlanma 0-100 km / sa 10.7 saniye
  • GT (1997–2000) - turboşarjlı 2.0 Litre düz -4 , 125 kW (168 hp; 170 PS)
  • GT (2000–2003) - Turboşarjlı 2,0 Litre Düz 4, 130 kW (174 hp; 177 PS)
    • Motor hacmi 1,994 cc (2,0 Litre)
    • Turbo TF035
    • Sıkıştırma oranı 8.5: 1
    • Hızlanma 0-100 km / sa 10.1 saniye
  • BİZE
    ABD piyasasına otomobil, 1997'den başlayarak 2.5 litrelik DOHC ( sadece MY 1998) veya 2.5 litrelik SOHC doğal emişli motorla (turboşarjlı motorlar olmadan) teklif edildi. 2000'de Subaru dış cepheyi ön, arka ve yanlara mütevazı bir facelift ve iç paneldeki MY 2001 gösterge panosuyla güncelledi .

    MY 1998 - 2000 sürümleri Amerika Birleşik Devletleri'nde satıldı:

    Baz - Doğal olarak emişli 2.5 Litre düz-4 , 123 kW (165 hp; 167 PS)
    L - Doğal olarak aspire edilen 2,5 Litre düz -4 , 123 kW (165 hp; 167 PS)
    S - Doğal emişli 2,5 litre düz-4 , 123 kW (165 hp; 167 PS) lüks model
    MY yukarıda belirtilen hafif yeniden tasarımı ile de olsa, S Premium modeli ilave taşınan 2001-2002 sürümleri:

    Baz - Doğal olarak emişli 2.5 Litre düz-4 , 123 kW (165 hp; 167 PS)
    L - Doğal olarak aspire edilen 2,5 Litre düz -4 , 123 kW (165 hp; 167 PS)
    S - Doğal emişli 2,5 litre düz-4 , 123 kW (165 hp; 167 PS) lüks model

  • S Premium - Lüks model ('S' modeline yükseltilmiş), 2002 yılında isteğe bağlı deri, doğal olarak emişli 2,5 Litre düz 4 , 123 kW (165 hp; 167 PS)
 
Top