İlk nesil (G10, G20; 1977–1983)


Admin

Administrator
Staff member
#1
İlk nesil (G10), 1977 Ekim'inde ortaya çıktı. Önden motorlu, önden çekişli, önden çekişli bir otomobildi, aslında sadece beş kapılı bir hatchback olarak mevcut , 993 cc üç silindirli , sadece alüminyum motorlu (CB20) 50 PS (37 kW). Japon pazar arabaları , 5500 devirde 55 PS (40 kW) JIS talep etti . 1978 sonbaharında tanıtıldı üç kapılı hatchback sürümü ("Runabout"), C sütunlarında iki küçük yuvarlak opera penceresi aldı. Charade, daha katı standart standartlarında gözlemciyi pazarda bir litrelik otomobilin öldüğünü düşünerek sağında Japonya'da sürpriz bir pazarlamacıydı.Charade bir gecede başarı kazandı ve 1979'da da Japonca'da "kaliteli Arabası" oldu.

İlk G10'da (Seri 1) yuvarlak farlar vardı ve daha sonra G10'da (Seri 2) kare farlar vardı. Seri 2 1981 için tanıtıldı. 1977'deki giriş ve Aralık 1982 arasında Daihatsu, 89,792 G10 / G20 tipi Charades mühendisliği yaptı. [5]

Daihatsu Charade, 1970'lerde ve 1980'lerde Şili'de ve diğer bazı Latin Amerika ülkelerinde çok popülerdi . Aslında dünyanın geri kalanındakiyle aynı, daha sonra Şili Charades (G20'ler) Daihatsu'nun üç silindirli motorunun 843 cc'lik bir versiyonuyla (CD) indirildi . Bu motor 5.500 rpm'de 41 PS (30 kW) üretildi ve Daihatsu Hijet'in ihracat versiyonlarında da ortaya çıktı . [6] G20 1980 yılında ortaya çıktı ve Mayıs 1979 'den az 850 cc motorlu araçlarda ithalat tarife düşürmek için bir Şili kararın sonucu geliştirilen [7] [8] G20 düşük çalıştırmak mümkün olduğu -oktan yakıt veya hatta etanol. [7]İlk G20 modelinde (1978–1981) yuvarlak farlar varken, ikinci nesil G20 (1981'den 1984'e kadar satılan) G10 ile aynı ön yüzü aldılar, bu da kare farlar ve biraz farklı arka farlar anlamına geliyordu. Üç kapılı "Runabout" daha büyük 1.000 cc CB20 motorunu korudu ve ayrıca beş vitesli bir manuel şanzıman ve takometre aldı.

Yunanistan

1979'da kurulan Yunan Automeccanica şirketi, Charade-la- Citroën Méhari'nin arazi tarzı torpido tasarım versiyonunu geliştirdi . Metal gövdeli "Zebra", Daihatsu mekaniği, ızgara ve farlar ve diğer birçok Daihatsu parçasını kullandı. Üretim 1981'de başladı ve 1985'e kadar devam etti; bu noktada değişen Yunan vergi yasaları, bu "eğlenceli araba" nın artık ticari bir araç olarak tescil edilemeyeceği ve pazarın buharlaştığı anlamına geliyordu. [9] İlk otomobil, Series 1 yuvarlak farlarını kullandı; bunlar, üretimin ilk yılı sona ermeden önce kare Seri 2 birimine değiştirildi. Automeccanica da düzenli Charades toplandı.

yarışma

Daihatsu Charade G10'unu süren Uruguaylı pilot Guillermo Viera ve yardımcı pilot olarak kardeşi Agustín Viera , Uruguay'ın 19 Başkentler Tarihi Rallisi'nde birkaç kez yarıştı . 2011'de 41. sırada, 2012'de 18. sırada, 2014'te 2014'te 9. sırada, , 2016'da ise ikinci bir final yaptı (13). Neredeyse iki saat süren yarışmanın ardından saniyenin sadece ikide ikisinin kazananı.

2011 yılında Entre Ríos'un 500 mil rallisinde sınıfında 7. sırada ve birinci oldu.

Ayrıca, A kategorisinde birincilik kazandıkları Uruguay Tarihsel Turizm 2013 Şampiyonası'nda olağanüstü bir performans sergilediler.
 
Top