İlk nesil (1970–1974)


Arabadelisi

Well-known member
#1
1970 düşme 1969 tanıtılan model yılı , meydan iki biri Chrysler e vücut diğer biraz küçüktür, araba Plymouth Barracuda . Karşı rekabet etmek Positioned Merkür Cougar ve Pontiac Firebird üst ucunda midilli otomobil pazarı segmentinin o kadar "oldukça geç yanıt" olduğunu Ford Mustang Nisan 1964'te yılında girmiştir [5] Buna rağmen, Chrysler Yeni Challenger'ı şimdiye kadarki en güçlü midilli arabası olarak tasarladı, [6]ve daha az pahalı olan Barracuda gibi, şaşırtıcı sayıda trim ve seçenek seviyesinde ve hemen hemen Chrysler'in envanterindeki her motorla mevcuttu.

Meydan okuyucunun uzun dingil mesafesi , daha büyük boyutlar ve daha lüks bir iç mekan, 1967 Mercury Cougar'ın lansmanıyla desteklendi; aynı şekilde, zengin Amerikalı Amerikalı alıcıları hedefleyen daha büyük, daha lüks ve daha pahalı bir midilli arabası. 110 inç (2,794 mm) dingil mesafesi, Barracuda'nınkinden 2 inç (51 mm) daha uzundu ve Dodge, Cougar'ın daha kısa dingil mesafesi olan Mustang'dan farklı olması nedeniyle sac levhada büyük ölçüde farklılık gösterdi. Klima ve arka cam buğu çözücü isteğe bağlıydı. 1971'in tek istisnası olması nedeniyle, her iki arabanın ön uçları, Challenger'ın dört far ve Barracuda'nın sadece iki tane olması; Bu, 1967–73 Mustang ve Cougarların nasıl göründüğüne ve 1967–69 Camaros ve Firebirds'a benzer.

Dış tasarım, 1966 Dodge Charger'ın dış tasarımlarından da sorumlu olan Carl Cameron tarafından kaleme alındı . Cameron, 1970 Challenger ızgarasını, türbin motoruna sahip olan 1966 Şarj Cihazı prototipinin eski bir taslağına dayandırdı. Her ne kadar Challenger halk tarafından iyi karşılandıysa da (1970 model yılı için üretilen 76.935'le), basın tarafından eleştirildi, ve midilli araç segmenti, Challenger'ın geldiği zaman zaten düşmüştü. 1970'ten sonra satışlar çarpıcı bir şekilde düştü ve 1973 model yılı için satışlar 27.800'den fazla otomobil satılıyorken, Challenger üretimi 1974 model yılı boyunca yarıda kesildi. Bu neslin ömrü boyunca toplam 165.437 Mücadeleci satıldı.
 
Top