İkinci nesil (SG, 2002–2007)


#1
İkinci nesil, eski model üzerinde bazı ince ayar geliştirmeler içeren yeni Impreza platformuna dayanan 2002 Chicago Auto Show'da 2003 model olarak tanıtıldı . 2003 Forester, alüminyum bir başlık, delikli raylar ve hidro-oluşturulmuş bir ön alt çerçeve gibi ağırlık tasarruflu iyileştirme özelliklerine sahiptir . En göze çarpan değişiklik, 2.5 L'lik versiyonların (normalde aspire edilen ve turboşarjlı) sunulması ve ABD'de, turbo şarjlı 2,5 litrelik modelin tanıtılmasıydı.

ABD'de, doğal olarak aspire edilmiş (turbo olmayan) X (daha önce L) ve XS (daha önce S) 2003 yılında piyasaya sürüldü. 2004 yılında, turboşarjlı XT versiyonu piyasaya sürüldü. Bununla birlikte, aynı model 1990'ların sonlarından beri dünyanın başka yerlerinde mevcuttu. X ve XS modellerinde 2,5 L SOHC motor bulunurken, XT modelinde 2,5 L'lik turboşarjlı DOHC motor bulunur. Her iki motor da triger kayışı tahrikli eksantrik millerine sahiptir . [8] XT modeli , Subaru Impreza WRX’de kullanılan aynı Mitsubishi TD04 turboşarjını kullanıyor. 2004 - 2013 Forester XT'deki motor EJ255'tir. '04 ve '05 versiyonu temel olarak Impreza WRX STi'de kullanılan aynı motordu. Forester XT'leri için ek güç arayanlar, turboşarjı ve ara soğutucuyu mevcut STI bileşenleriyle değiştirebilirler. Tüm Forester 2.5 L motorları parazit motor tipindedir.

2004 yılında Subaru, Japon Piyasası için Forester’in bir STI varyantını başlattı ve Japon Piyasası’nın 2005 Subaru Impreza WRX STI ile aynı motoru paylaşmasını sağladı. 2004 XT'den itibaren, turboşarjlı versiyonda aktif valf kontrol sistemi AVCS silindir kafaları vardı. İ-AVLS aktif valf kaldırma sistemi, Forester'ın 2006 yılında doğal olarak aspire edilmiş versiyonunda standart hale geldi. Bu, beygir gücü ve tork değerlerini 173 HP ve 166 ft-lbs'ye çıkardı. 2006 XT, 8.2: 1'den 8.4: 1'e daha yüksek bir sıkıştırma oranı aldı. Bu, XT'nin gücünü 230 HP ve 235 ft-lbs'ye çıkardı.

2006 model yılı için Subaru, SG'ye yeniden tasarlanan farları, arka lambaları, kaputu, ızgarayı, ön tamponu ve yan pervazları kullanarak bir önyükleme yaptı.

Emniyet
MY03-04 Modelleri 4 Yıldızlı bir ANCAP güvenlik derecesine sahiptir. MY05 Forester Model orta yaş güncellemesine sahipti ve bu güncelleme ANCAP güvenlik derecelendirmesini 5 Yıldız'a yükseltti.

2006 yılında, turboşarjlı motor (Forester XT’e güç sağlayan), Yılın Uluslararası Motoru ödülünü kazandı . [9] [10] Bu motor Subaru Impreza WRX’in yanı sıra yeniden etiketlenmiş Saab 9-2X Aero’da da kullanılıyor.

Bakım
2,5 litrelik 4 silindirli motorların hepsinde kauçuk ve kordondan yapılmış bir triger kayışı bulunur. Bu kayış 105.000 mil'de (169.000 km) değiştirilmelidir. Bu motorlar girişim motorlarıdırYani, eğer triger kayışı kopar ya da gerilirse, pistonlar vanalara çarpacak ve motorun parçalanmasına neden olacak ve muhtemel bir yeniden yapım olacaktır. Ayrıca, bu kayış 105.000 mil civarında değiştirilirse, su pompasını, termostatı, kayış gergisini ve bu kayış için tüm avara kasnaklarını değiştirmek iyi bir fikirdir. Su pompası ve termostat bu kayışın arkasında. Seri II (MY06) otomobilleri için Avustralya'da Subaru, triger kayışı değişimi için önerilen servis aralığını 100.000 kilometreden 125.000 kilometreye değiştirdi. Birinci nesil Ormancılar'daki 2.5 litrelik 4 silindirli motorda erken bozulmaya yatkın kafa contaları bulunuyordu. 2003 ve sonrası için bu sorun revize edilmiş, daha yüksek performanslı bir tasarımla giderildi, ancak yine de bir sorun.

BİZE

ABD Pazarına, otomobile ya 2.5 SOHC doğal emişli motor ya da 2004 yılında eklenen 2.5 DOHC turboşarjlı versiyon sunuldu.

Amerika Birleşik Devletleri'nde satılan 2004 versiyonları:

2,5 X - Temel model, doğal olarak aspire edilmiş 2,5 L düz-4 , 165 hp (123 kW)
2,5 XS - Doğal olarak aspire edilen 2,5 L düz-4 , 165 hp (123 kW) lüks model
2.5 XS Premium - Sunroof ve deri koltuklar, doğal emişli 2.5 L düz-4 , 165 hp (123 kW) lüks model
2,5 XT Turbo - turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 210 hp (160 kW)
2.5 XT Turbo Premium - Deri koltuklar, sunroof, Sadece Otomatik Şanzıman, turboşarjlı 2.5 L düz-4 , 210 hp (160 kW)
2005 yılında LL Bean baskısı eklendi:

2,5 X - Temel model, doğal olarak aspire edilmiş 2,5 L düz-4 , 165 hp (123 kW)
2,5 XS - Doğal olarak aspire edilen 2,5 L düz-4 , 165 hp (123 kW) lüks model
2,5 XS w / Moonroof - Doğal aspire edilmiş 2,5 L düz-4 , 165 hp (123 kW) lüks model
2.5 XS LL Bean sürümü - Arka otomatik ayarlamalı süspansiyon, deri koltuklar, benzersiz tekerlekler, 2 ton boya, ahşap direksiyon simidi / vites topuzu, sadece otomatik trans geçiş, doğal olarak 2,5 L 165 hp (123 kW)
2,5 XT Turbo - turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 210 hp (160 kW)
2.5 XT Turbo Premium - Sunroof, deri koltuklar, turboşarjlı 2,5 L düz -4 , 210 hp (160 kW)
2006 yılında, şekillendirme güncellendi, güç ve verimliliği artırmak için turbo olmayan motorlara Aktif valf kaldırma sistemi eklendi, XS modeli silindi, Premium model eklendi:

2,5 X - Doğal emişli 2,5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) ile temel model
2.5 X Premium - LL Bean'e benzer, kumaş koltuklar, farklı tekerlekler, manuel veya otomatik transeksüel olarak kullanılabilen deri direksiyon simidi / vites topuzu, 2,5 L, 173 hp (129 kW)
2.5 X LL Bean sürümü- LL Bean paketi ile lüks model, doğal olarak 2.5 L düz-4 , 173 hp (129 kW)
2.5 XT Limited Turbo - Sunroof, deri koltuklar, turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 230 hp (170 kW)
2007 yılında, ön kapı panellerine bir şişe tutucu eklenmiş, bazı iç ve dış özellikleri değiştiren ve XT Sports turbo Automatic modeline VDT / VDC iletimini ekleyen 'Spor' döşeme seviyesi eklenmiştir:

2,5 X - Doğal emişli 2,5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) ile temel model
2,5 X Sports - Doğal olarak aspire edilen 2,5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) , güncellenmiş iç ve dış özelliklere sahip baz model
2.5 X Premium - Doğal emişli 2.5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) lüks model
2.5 X LL Bean sürümü- LL Bean paketi ile lüks model, doğal olarak 2.5 L düz-4 , 173 hp (129 kW)
2.5 XT Limited Turbo - Sunroof, deri koltuklar, turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 224 hp (167 kW)
2.5 XT Sports Turbo - Farklı iç ve dış özellikler (kumaş koltuklar, sis farları vb.), Açılır tavan, turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 224 hp (167 kW)
2008 yılında TPMS eklendi, LL Bean modeli arka yük seviyelendirme süspansiyonunu siler, ancak radyo yükseltmesi kazanır, XT Turbo Limited modelleri VDT / VDC Auto şanzımanı da alır:

2,5 X - Doğal emişli 2,5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) ile temel model
2,5 X Sports - Doğal olarak aspire edilen 2,5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) , güncellenmiş iç ve dış özelliklere sahip baz model
2.5 X Premium - Doğal emişli 2.5 L düz-4 , 173 hp (129 kW) lüks model
2.5 X LL Bean sürümü- LL Bean paketi ile lüks model, doğal olarak 2.5 L düz-4 , 173 hp (129 kW)
2.5 XT Limited Turbo - Sunroof, deri koltuklar, turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 224 hp (167 kW)
2.5 XT Sports Turbo - Farklı iç ve dış özellikler (kumaş koltuklar, sis farları vb.), Açılır tavan, turboşarjlı 2,5 L düz-4 , 224 hp (167 kW)

Avustralya

Forester, Avustralya’da Temmuz 2005’e kadar üç ana modele sahipti:

X - doğal olarak 2.5 L düz-4, 112 kW (150 hp) aspire edilmiş
XS - doğal olarak emişli 2.5 L düz-4, 112 kW (150 hp)
XT - turboşarjlı 2,5 L düz-4, 155 kW (208 hp)
O zamanlar Forester’ın Avustralya’da Ağustos 2005 Series II’den üç ana modeli vardı:

X - doğal olarak 2.5 L düz-4, 121 kW (162 bg) aspire edilmiş
XS - doğal olarak emişli 2.5 L düz-4, 121 kW (162 bg)
XT - turboşarjlı 2,5 L düz-4, 169 kW (227 hp)
Luxury Pack sürümü tüm modellerde bir seçenekti - deri koltuklar ve sunroof için. Bu seçenekler aynı zamanda Columbia baskısına dahil edildi. Haftasonu baskısında sis farları, tavan rafları ve alaşım jantlar vardı. 2006 Üretim Yılı Standardı (MY06) Forester, gösterge ışıkları olan yan aynalar, 5 yıldız güvenlik derecesine sahip perde hava yastıkları, remodelled orta konsol ve dış görünümüyle yeni bir görünüm burnu, ışıklar ve tamponlar ile birlikte geldi ve arka, büyük Subaru rozetini kaybetti arka camın altında.

X - Klima, CD çalar, elektrikli camlar, ABS ve seyir kontrolü.
XS - Otomatik tesviye arka süspansiyon, 16 inç Alaşımlı Jant, Sis lambası, Klima Kontrolü ve Cd İstifleyici - 6 Dash.
XT - XS olarak ancak 17 inç Alaşımlı Jant, yüksek yoğunluklu deşarj (HID) farlar, Momo direksiyon simidi ve 7 Hoparlör Stereo.
Hindistan
Forester, Hindistan'da orada satılan diğer eşsiz Chevrolet modellerinin yanı sıra bir Chevrolet olarak satıldı. Ancak, General Motors artık Subaru'nun ana şirketi olan Fuji Heavy Industries'in mülkiyet hissesine sahip olmadığından , Chevrolet-badged Forester'ın Hindistan'daki satışları sona erdi.

Çin
Yema tarafından üretilmiş ve Çin'de Yema F99 olarak bilinen bir benzer. Önceden düzeltilmiş modele benzer bir tasarımdı. Üretim 2012'den 2014'e kadar sürdü. Motor, 5 vitesli bir manuel şanzımana eşleştirilen 1.5 litrelik bir silindirdi. Araba, benzer görünseler bile, Forester ile ilişkili değildi.
 
Top