İkinci nesil (1995-98)

Arabadelisi

Well-known member
#1
İkinci nesil (veya "2G") Eagle Talon, 1995 yılında Mitsubishi Eclipse mevkidaşıyla eşzamanlı olarak tanıtıldı ve Plymouth Laser modeli elendi. Mekanik olarak, yeni Talon ve Eclipse modelleri, yeniden tasarlanan emme ve egzoz, daha yüksek 8.5: 1 (7.8: 1) sıkıştırma pistonları ve yeni turboşarj sayesinde çıkışta mütevazı bir artış sağlayan turboşarjlı versiyonlardaki motorlarla neredeyse aynıydı . Garrett tarafından sağlanan yeni T25 turboşarj , takviyeyi 12 psi'ye yükseltti ve önceki Mitsubishi'den daha küçüktü.1G modellerinde olan 14b turbo üretildi. T25, turbo yanıtını artırmak veya turbo gecikmesini azaltmak için önceki turboşarjdan daha hızlı biriktirdi. Diğer önemli değişiklik askıya alınma ile ilgiliydi. 1G'nin önünde MacPherson payanda varken, 2G'nin önünde çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantı süspansiyonu vardı. Çift salıncaklı süspansiyon, 2G'ye ön tarafta çok daha iyi bir yuvarlanma bombesi eğrisi sağlayarak daha iyi kullanım için izin verdi.

Estetik bir bakış açısından, Eagle Talon ve Mitsubishi eşdeğeri arasındaki farklar , ilk nesil modellerde göründüğünden biraz daha önemliydi. Bu farklılıklar arabanın arkasında en belirgindi. Örneğin, Talon'un arka panelinde, yüksek monte edilmiş bir arka plaka için izin vermek üzere ortasında bir dip bulunan bir tampon kapağı; sarı renkli dönüş sinyalleri içeren arka ışık kümeleri ( Eclipse kırmızı dönüş sinyalleri kullandı); ana arka kuyruk lambası kümelerinin bir parçası olarak geri vites lambaları ( Eclipse'nin geri vites ışıkları ayrı olarak monte edildi ve ortaya monte edilen plakanın çevresine indirildi); TSi ve TSi AWD için orak biçimli bir arka spoilerGövde renginden bağımsız olarak siyah boyanan arka camın tabanına monte edilmiş versiyon ( Eclipse arka güverte üzerine monte edilmiş, gövdeli renkli, geleneksel "sepet kulplu" spoiler kullandı ). Diğer farklılıklar arasında, gövde renginde bir ayırıcıya sahip olmayan (küçük fark) ön tamponun altındaki hava girişi ve yan eteklerin bulunmaması vardı. Ayrıca, sert Talon'da siyah bir tavan varken Eclipse'nin gövdesi renkli bir tepeye sahipti.


1995 Eagle Talon TSi. Kehribar dönüş sinyalleri , entegre geri vites ışıkları ve tampon başlığı, Eagle Talon'a özgü arka ön panodan oluşur.
1997 model yılı için, bazen " 2Gb " olarak adlandırılan Talon ve Eclipse için bir tasarım güncellemesi yapıldı . Güncelleme öncelikle aracın metal olmayan kısımlarıyla sınırlıydı. Ön ve arka fasyalar daha agresif görünümlü özellikler içerecek şekilde büyük ölçüde revize edildi. Önde, daha büyük bir hava girişi yaratıldı ve "Kartal" amblemi büyütüldü ve tampon kapağının ortasına kabartıldı (benzer şekilde bir deliğe sokan bir rozetin aksine). Arkada, gömme monteli orak yağmacının yerine, hava akımına daha da yansıyan yeni bir yüksek montajlı spoiler yerleştirildi. Tampon kapakları ve kapıları üzerine plastik kalıplar ilave edilerek gövde revizyonları tamamlandı. Son olarak, TSi ve TSi AWD'demodellerde, alüminyum jantlar 17 inç (432 mm) 'ye yükseltildi ve 16 inç (406 mm) kavisli 5 kollu tekerleğin yerine daha fazla açı kullanıldı. Bir diğer önemli, kozmetik olmayan değişim ise yürüyen aksamla ilgiliydi. Vites oranlarında küçük bir değişiklik oldu ve şaft besleme gücündeki transfer kutusundaki spline sayısı değiştirildi.

TSi ve TSi AWD modelleri yine 14B Mitsubishi turboyu Garrett T25 modeliyle değiştiren, içten soğutmalı turboşarjlı bir motora sahipti . T25 daha küçük bir turbo olmasına rağmen, düşük devir hızlarında performans artışıyla sonuçlanan düşük devirlerde daha hızlı biriktirildi. TSi AWD modeli dört tekerlekten çekişli aktarma organları sistemini korudu .

Motorlar
  • ESi - 2.0 L DOHC 2.0 L 420a motor, doğal olarak 6000 devirde I4 , 140 hp (110 kW) ve 4800 devirde 130 libre (180 N feetm) aspire etti.
  • TSi / TSi AWD manuel şanzıman - DOHC 2.0 L Mitsubishi 4G63 turbo I4 , 6000 devirde 210 hp (157 kW) ve 3000 devirde 205 lb⋅ft (278 N⋅m)
  • TSi / TSi AWD otomatik şanzıman - DOHC 2.0 L Mitsubishi 4G63 turbo I4 , 6000 devirde 205 hp (153 kW) ve 3000 devirde 220 lb⋅ft (298 N⋅m)
Standart ekipman
ESi: 2.0 litre DOHC 4 silindirli motor, 5 vitesli düz şanzıman, 4 tekerlekli disk frenler, sürücü ve yolcu hava yastıkları, değişken destekli hidrolik direksiyon, önden koltuk yatırma bezi, katlanır arka koltuk, saklama ve kol dayanağı olan ön konsol, renkli cam, takometre, soğutma suyu sıcaklık göstergesi, yolölçer, harita ışıkları, çift uzaktan aynalar, vizör aynaları, AM / FM radyo, dijital saat, uzaktan yakıtlı kapı ve kapak bültenleri, yatırma direksiyon kolonu, aralıklı silecekler, arka silecek / yıkayıcı, arka spoiler, renk anahtarlamalı bodyside pervazları, 195 / 70R14 lastikleri, jant kapakları.

TSi, turboşarjlı motor, sportif ayarlı egzoz sistemi, yükseltilmiş süspansiyon, sürücü koltuğu bel desteği ayarı, ayrık katlanır arka koltuk, deriden sarılmış direksiyon simidi ve manuel vites kolu, elektrikli aynalar, turbo yükseltme ve yağ basınç göstergeleri, kaset çalar, ışıklı vizör aynaları, arka buğu çözücü, kargo alanı örtüsü, kargo ağı, alt gövde tarafı kaplaması, sis farları, 205/55 / R16 lastikleri, alaşım jantlar.

TSi AWD şunları ekliyor: Kalıcı dört tekerlekten çekiş, seyir kontrolü, elektrikli kapı kilitleri ve camlar, 215/55 / VR16

İsteğe bağlı donanım
Eagle, ayrı ayrı eklenebilecek isteğe bağlı donanımların yanı sıra çeşitli seçenek paketleri de sundu.

Seçenek Paketleri:

Pkg 21B / 22B, ESi: Klima, cruise kontrol, arka buğu çözücü, elektrikli aynalar, kaset çalar, bagaj bölmesi kapağı, ön paspaslar. Pkg 22B, 4 vitesli otomatik şanzıman gerektirir.
Pkg 21C / 22C, ESi: Pkg 21B / 22B artı elektrikli camlar ve kapı kilitleri, kargo ağı, iyileştirilmiş iç kaplama. Pkg 22C, 4 vitesli bir otomatik şanzıman gerektirir.
Pkg 23P / 24P, TSI: Klima, seyir kontrolü, elektrikli camlar ve kapı kilitleri, ön paspaslar. Pkg 24P otomatik şanzıman gerektirir.
Pkg 25S / 26S, TSi AWD: İklimlendirme, ön paspaslar ,. Pkg 26S otomatik şanzıman gerektirir.
Pkg 25L / 26L, TSi AWD: Pkg 25S / 26S artı elektrikli sürücü koltuğu, deri / vinil ön döşeme, grafik ekolayzırlı CD / kaset çalar, elektrikli sunroof, güvenlik alarmlı uzaktan kumandalı anahtarsız giriş. Pkg 26L otomatik şanzıman gerektirir.
İsteğe bağlı donanımlar:

4 vitesli otomatik şanzıman, ESi, TSi, TSi AWD. TSi AWD 205/55 / VR16 lastiklerini içerir.
ABS Fren sistemi
Sınırlı kaymalı diferansiyel, TSi AWD
Klima
Güvenlik alarmlı uzaktan anahtarsız giriş, ESC ve 21kg / 22C ile ESi ve 25S / 26S ile TSi AWD.
Arka buğu çözücü, ESi
Kaset / CD Çalar, ESi ile 21 kg / 22C, TSi ile w / opsiyon, TSi ile AWD / 25kg / 26S arasında TSi. Geri ödeme w / pkg 25L / 26L
Grafik ekolayzırlı kaset / CD çalar (8 Infinity hoparlörü içerir), isteğe bağlı TSK, isteğe bağlı TSK AWD, KGS 25S / 26S.
Elektrikli sunroof, ESi w / Pkg 21C / 22C
Deri / vinil döşeme, isteğe bağlı pkg ve TSi AWD ile isteğe bağlı TSK 25S / 26S
Elektrikli sürücü koltuğu, isteğe bağlı pkg TSi veya TSi AWD w / Pkg. 25S / 26S
Homelink, pkg seçeneğini gerektirir. (Yalnızca 96-98)
Alaşımlı jantlar, ESi w / isteğe bağlı pkg.
Üretim numaraları
1995: 25,066 [5]
1996: 15.100
1997: 9,788
1998: 4.308
Talon'un Sonu
1998 yılına gelindiğinde Talon, azalan Eagle kadrosundaki son model ve Talon'un en nadir görülen model yılıydı. Düşen satışların ortasında Chrysler yönetimi, Eagle markasını tanıtmayı bırakmaya karar verdi. Son Eagle Talon, 10 Şubat 1998'de montaj hattından çıktı.

Eagle Jazz
1994 yılında, 1995 otomobil şov devresi için Eagle Jazz adlı bir konsept otomobil geliştirildi. [6] "Yuvarlak bir hatchback kuyruğu olan sportif bir sedandı. Bunun içine bir hatch-hatch vardı, böylece bir sürücü kargo depolamak için arka ucunu kolayca açabiliyordu." [7] Bazıları tarafından "4 kapılı Eagle Talon'a tuhaf bir benzerlik" olduğu düşünülüyordu. [8]

Motorsporları
Talon , 1990-1991 yılları arasında SCCA Dünya Yarışması turu araba şampiyonasını ve 1993-1995 yılları arasında GT Touring şampiyonasını kazandı. İle birlikte Oldsmobile , Kartal TC şampiyonluğu kazanmak için sadece iki Amerikalı markalarından biridir.

Eddie Garrison , 1997 yılında Kartal Talon TSi'yi Belle Rose, LA'da No Problem Raceway'in ev sahipliğini yaptığı 2007 Grand Bayou Yarış Serisinde onurlandırdı . Garrison , aynı Red Line Oil , K&N Engineering'de Touring Car Class'ı kazandı ve DSM Tuners 2008'de Eagle Talon'a sponsor oldu.

miras
Eagle Jazz konsept tasarım ve fikirlerinden bazıları, ikinci nesil Chrysler Concorde'de yeniden ortaya çıktı .

TSI tabelası çıktı cip 'ın görkemli Cherokee 1997 ve 1998 model yılı için. Jeep Grand Cherokee dizisi arasında (5.9 Sınırlı hariç) sportif olan modelde, Talon'da bulunan benzer bir Indigo mavisi döşeme ve monokromatik şema da dahil olmak üzere Talon'un TSi modelini andıran süslemeler bulunuyordu. TSi , 2005 ve 2006 yılları için Chrysler Sebring sedan için yüksek performanslı bir model olarak tekrar ortaya çıktı

Eagle Talon, Gran Turismo ve Forza Motorsport serisi gibi çeşitli video oyunlarında yer aldı . Eagle Talons ( Eclipse kardeşleri ile birlikte ), performansları ve kullanımları nedeniyle sportif kompakt tuning alanında çok popülerdir. Tüm yılların Talons'u için performans parçaları sunan önemli sayıda satış sonrası şirket var.

Club DSM, Todd Day tarafından kurulan 3000'in üzerinde üyeyle övünen uluslararası bir sahipler grubuydu. Yıllık kulüp buluşması, 1996 yılında Norwalk Ohio'da ilk etkinliğini yapan "DSM Shootout" ta yapıldı . DSM Shootout, düzenli olarak Buschur Racing ve diğer özel dükkanlar tarafından desteklendi. Bu klübün mirası ulusa ve dünyaya uzanıyor.
 
Üst