İkinci nesil (1978–1983)


Arabadelisi

Well-known member
#1
Challenger ismi, 1977 model yılı için Mitsubishi Galant Lambda kupasının bir versiyonunun 1978 model yılı için yeniden canlandırıldı . Denizaşırı Mitsubishi Sapporo / Scorpion olarak biliniyordu ve aslen "Dodge Colt Challenger" olarak esir ithalat olarak Dodge bayileri aracılığıyla satıldı . Sportifliği vurgulayan Dodge sürümüyle Plymouth Sapporo'ya renk ve küçük kesim dışında aynıydı , parlak renkler ve şerit çizgileri ile Plymouth daha bastırılmış kesim ile lüksü vurguladı. Otomobiller 1981'de revize edilmiş farlar ve diğer küçük kozmetik değişiklikler ile hafifçe yeniden dekore edildi. Her iki araba da 1983 yılına kadar satıldı, yerine Conquest veDaytona .

Araba, eski Challenger'ın çerçevesiz hardtop stilini koruyordu, ancak daha küçük motorları vardı (eski Challenger'ın altı ve sekiz silindirli motorları yerine satır içi dört ayak ) ve adaşı olmaktan uzak durmaktaydı. Bununla birlikte, sınıfında makul bir performans sergileyen bir ün olarak, en azından 105 hp (78 kW) olan 2,6 L "Hemi" motoruyla değil. Bu ebattaki dört silindirli motorlar genellikle doğal titreşimden dolayı yapılmamıştı, ancak Mitsubishi bu etkiyi azaltmaya yardımcı olmak için balans millerinin kullanılmasına öncülük etti ve Challenger bu teknolojiyi Amerika'ya getiren ilk araçlardan biriydi. Market; o zamandan beri birçok başka üreticiye lisans verilmiştir.

Challenger2.jpg
 
Top