Fiat Punto İkinci nesil (1999–2010) İnceleme


#1
Proje 188 kod adı verilen ikinci nesil Punto, Eylül 1999'da Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı . Orijinal Punto'nun ayırt edici şeklini ve tasarımını korurken stil yeni olmuştu; şasi ve iç kısım ise yeni bir torsiyon kirişi arka süspansiyonuyla tamamen elden geçirildi.

Yeni Punto, Fiat'ın yüzüncü yılını kutlayan orijinal Fiat rozeti taşıyan on yıllardır ilk Fiat oldu.

Hatchback'in fırlatma etkinliğinde , Fiat Punto'nun üstü açılabilen, Peugeot 206 CC modeline çok benzeyen Fiat Wish konsept otomobil de sunuldu . Model, Fiat'ın yüzüncü yılını kutlamak için Pininfarina tarafından tasarlandı .


Giriş seviyesi

Emisyon sorunları nedeniyle 1.1 ve 1.4 motorları durduruldu ve giriş seviyesi modellerinde 8 veya 16 valfi olan sadece 1.2 benzin ünitesi vardı, bunlar sırasıyla 60 hp (45 kW) ve 80 hp (60 kW) ya da 1.9L oldu. dizel, common rail enjeksiyonlu ve turboşarjlı veya doğal olarak mekanik enjeksiyonlu.

Spor versiyonları

İki sportif versiyon sunuldu. Altı ileri manuel olan 1.2 16 supaplı Sporting modeli ve yaklaşık 130 mph (210 km / s) değerine ulaşabilen 1.8 HGT. 1.2 16V modeli ayrıca bir Speedgear CVT donanımlı varyanta sahiptir (Sporting modeli için yedi, altı vitesten oluşan sıralı bir manuel vites modu ile).

1.8 HGT 8.0 saniyede 0'dan 60'a yükseliyor. Punto GT ile başa çıkmada büyük bir gelişme olduğu düşünülüyordu. HGT (daha az sayıda) daha derin tamponlar, arka spoiler, yan etekler, yeni alaşım jantlar ve iç döşeme ekleyen bir "HGT Abarth " olarak da mevcuttu . HGT Abarth normal HGT üzerinde hiçbir teknik gelişme kaydetmedi.

FiatPunto2.jpg
 
Top