Fiat Bravo'ya Genel Bakış


#1
Fiat Bravo ve Fiat Brava (182 Tip) olan küçük aile otomobilleri İtalyan otomobil tarafından üretilen Fiat Onlar Bravo üç kapılı etkili aynı arabanın iki sürümü vardı 1995'ten 2001'e kadar olan hatchback ve Brava beş kapılı fastback . Bravo ismi Ocak 2007'de Stilo'nun yerine yeni Fiat Bravo ile yeniden geldi . Yeni sürüm sadece beş kapı ile mevcuttu.

Brava adı aynı zamanda Amerika Birleşik Devletleri'nde 1980'lerde, önceki Fiat 131'de de kullanılıyordu .

Tarihçe

Bravo ve Brava, Fiat'ın başarılı ama eskimiş Tipo modelinin yerine geçti. İki araba, tasarım detayında ve sürüş deneyiminde çok farklıydı, Bravo şasi daha hassas kullanım için ayarlanmış, Brava daha iyi konfor için ayarlanmış.

İç döşeme ve gövde renklerinin çoğu bile bir versiyona ya da diğerine özgüydi. Her iki araba da EuroNCAP'ta iki yıldız güvenlik derecesine sahipti. Otomobiller yeni motorlarla birlikte geldi, baz model 80 PS (59 kW) üreten bir 1.4 L on iki valf motoru kullanıyordu.

Diğer üç benzinli motor mevcuttu: 103 PS (76 kW) 1.6 L 16 valf; HGT modelinde kullanılan 113 PS (83 kW) 1.8 L 16 valf motoru ve 2.0 L yirmi valf inline beş ünite, 147 PS (108 kW) üreten ve aracı maksimum hıza çıkarabilir. 213 km / sa (132 mil / sa), daha sonra 1999'da, 155 HGT modeli eski modelin yerini aldı, gücü 155 PS'ye (114 kW) yükseldi.

İki turbodizel motoru da mevcuttu: ikisi de 1.9 L dört silindir ünitesiydi, biri 75 PS (55 kW) üretiyordu, diğeri de 100 PS (74 kW) üretiyordu. Bravo / Brava, lansmanında Avrupa Yılın Otomobilleri seçildi .

Ağustos 1996’da, Bravo / Brava şasi salon ve mülk versiyonlarını üretti , Ford Mondeo ve Opel / Vauxhall Vectra alıcılarını hedef alan ve büyük botuyla övgüyle kazanan bir otomobil olan Fiat Marea’yı üretti .

Bravo / Brava temellerine dayanan bir başka otomobil Ocak 1999'da piyasaya sürüldü: altı kişilik bir kompakt MPV olan meraklı görünen Fiat Multipla . 1999'da Bravo / Brava hafif bir makyaj aldı ve Ekim 2001'de tamamen yeni Fiat Stilo ile değiştirildi .

Otomobillerin sessiz, fütüristik, ekonomik ve "Seçim" olarak sunulduğu ilan edildi. Fiat'ın İtalyan reklamları "Fiat Bravo. Fiat Brava. La Scelta." Dedi. kabaca "Fiat Bravo. Fiat Brava. Seçim" anlamına geliyor, benzer arabaların olduğu gerçeğine işaret ediyor, ancak sportif üç kapılı bir hatchback veya pratik beş kapılı bir sırtlık arasında seçim yapabilirsiniz .

Bravo ve Brava, zamanları için biraz "fütüristik" olarak eleştirildi, bazı eleştirmenler baktıklarını gerçekten çok sevdi, bazıları ise biraz garip olduğunu düşündü.

Fiat'ın Styling Merkezi müdürü Peter Davis, Coupe ve Barchetta'da çalışmayı tamamladıktan hemen sonra Bravo ve Brava üzerinde çalışmaya başladıklarını söyledi. Tasarımı sınırına zorlamak, kuralları çiğnemek ve otomobilin her açısını keşfetmek, rakiplerinden ayırmak istediklerini söyledi.

Jeremy Clarkson , 1995 yılında Fiat Bravo ve Brava'yı, Top Gear'ın eski formatını inceleyerek, "Biraz çaba sarf ediyorsanız, sıradan bir arabanın nasıl göründüğünü" belirterek söyledi. Ayrıca şunları söyledi: "Üç kapılı bir hatchback içerisindeyim, 10.000 £ 'dan daha azını satın alabiliyorum ve eğleniyorum ve sadece 1.4 litrelik bir motoru var! İyi görünümlü bir araba, sürmesi güzel ve ucuz da koşmak için. "

Ayrıca otomobilin sert hissettiğini, gıcırtı ya da çıngırak olmadığını ve içerisindeki tüm anahtarların kaliteli bir his olduğunu belirtti.

makyaj

Bravo / Brava 1999'da hafif bir makyaj aldı.

1.4L 12v motor, Fiat Punto'dan 1.2 16v ünite lehine düşürüldü , HGT modelinin 2.0L 20V motoru, gücü 150 PS'den (108 kW) 155 PS'ye (114 kW) yükselen VVT ve VIS sistemleri kazandı. gösterge paneli yeniden tasarlandı ve tüm trim seviyelerinde geliştirildi, otomobillerin ızgaraları yeniden tasarlandı, klima ünitesi Fiat Coupé'den otomatik olanla değiştirildi ve otomobiller hakkındaki diğer küçük detaylar trimler arasında değiştirildi .

1.9 turbodizel , daha iyi ekonomi ve arıtma sağlamak için 1.9 JTD dizel ünitesi (şimdi ve 105 PS veya 77 kW) lehine kapatıldı. Yunan pazarında, daha sonra tüm model Bravas standart olarak arka güverte spoilerini aldı.

Fiatbravoandbrava.jpg
 
Top