Dördüncü nesil (SJ, 2013-2018)


#1
Dördüncü nesil Forester, 2012 Guangzhou Motor Show'da ve ardından 2013 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı

Kadrodaki değişiklikler şunları içerir:

Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) ve azaltılmış çekme kapasitesi. Maksimum çekme kapasitesi tüm trim hatlarında (Amerika Birleşik Devletleri'nde; denizaşırı çekme kapasitesi bunun iki katıdır) 1,500 lb (680 kg) seviyesine düşürülmüştür. Turboşarjlı varyantlar, direksiyon simidi kumanda kolu kontrolleri ile yüksek torklu bir CVT kullanır.
Revize edilmiş, spor odaklı süspansiyon, tekerlekler (18 inç) ve XT (turbo) varyantı için şasi desteği, dönüşlerde daha düz viraj alma ve genel olarak sürüşe daha az etki ederek daha iyi yol tutuşu sağlar.
Artan yakıt ekonomisi, 32 mpg (7.35 L / 100 km) karayolu (EPA sınıfı)
1,4 inç daha uzun, 0,6 inç daha geniş, 1 inç daha uzun dingil mesafesi
Artan iç hacmi: arka koltuk ayak koyma yeri (koltuklar katlanmış) 41.7 inç (1.060 mm) ve arka yük hacmi 74.7 feet küp (2.12 m, 3 ).
Yalnızca daha yüksek uçtaki yeni seçenek, düz olmayan veya kaygan yol koşullarında sürüş için geliştirilen "X-MODE" AWD kontrol sistemidir. Motor, Şanzıman ve VDC ortak olarak kontrol edilir. [26] [27]
Serinin en üstünde yeni seçenek 2.5i ve 2.0XT Touring modelleri sadece: EyeSight Sürücü Yardımı Sistemi
Japonya modelleri Kasım 2012'de satışa sunuldu. Erken model 2.0i, 2.0iL, 2.0iL EyeSight, 2.0iS EyeSight, 2.0XT (280 PS), 2.0XT EyeSight (280 PS) içerir. [28] 2.0i motor modelleri, altı ileri manuel (2.0i, 2.0iL) veya Lineartronic CVT şanzımanı; 2.0XT (280 PS) motor modelleri, Lineartronic CVT şanzımanı içerir.

Asya modelleri Mart 2013'te 2014 model yılı olarak satışa sunuldu. Erken model 2.0iL, 2.0i Premium ve 2.0XT içerir. Subaru Forester'ın ASEAN üretimi Şubat 2016'da başladı. Malezya merkezli Tan Chong Motor Meclisleri (TCMA), sırasıyla Malezya, Tayland ve Endonezya için yıllık yaklaşık 10.000 Forester ünitesi toplayacak.

ABD modelleri Mart 2013'te 2014 model yılı araçlar olarak satışa sunuldu. İlk modeller arasında taban bazında 2.5i, Premium, Sınırlı ve üst düzey Touring sürümleri ve Premium ve Touring sürümlerinde performans odaklı turboşarjlı 2.0XT (253 PS) bulunur. Base ve Premium model 2014 Foresters, manuel altı vitesli şanzıman veya Lineartronic CVT ile donatılabilir . Diğer tüm modeller Lineartronic CVT ile donatılmıştır . Limited / Touring 2.5i ve Premium / Touring 2.0XT ile ilgili bir seçenek, yeni X Modu kontrolü ve Tepe İniş Kontrolü (HDC) özellikleri. Bunlar diğer modellerde mevcut değildir.

Emniyet

IIHS'ye göre (Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü) 2014 Forester, Küçük Üst Örtme Önü, Orta Üst Örtme Önü, Yan, Çatı Gücü ve Baş Dayanma ve Koltuklar kategorilerinde iyi çarpışma testi puanları aldı. Forester, 2014 model yılı için değişiklik yapılıncaya kadar Küçük Çakışma Ön testinde İyi olarak derecelendirilmedi. 2012 yılında IIHS tarafından tanıtılan küçük üst üste binme testi, sürücü tarafındaki ön köşenin yüzde 25'inde bir önden çarpışmayı simüle ediyor. Kabul edilmesinden bu yana, IIHS araçlarında simetrik olmayan değişiklikler yapan birkaç otomobil üreticisi dikkatini çekti. 2014 Forester dahil birçok araçta başka bir üst üste binme testi yapıldı, bunun yerine yolcu tarafında yapıldı. Çarpışma testi, yolcu tarafına sürücüye göre çok daha fazla izinsiz giriş gösterdi



2014 Forester, X Modu adı verilen yeni bir özelliğe sahip olup, sahiplerin hem yolda hem de yollarda daha zor koşullardan geçmelerini sağlar. Buradaki kavram, beceri seviyesinden bağımsız olarak, herhangi bir sürücünün ıslak yollarda veya çamurlu alanlarda güvenli bir şekilde sürüş yapabileceğidir. Dört tekerleğin tamamında tekerlek kaymasını izleyerek çalışır; Bir veya daha fazla tekerlek kaymaya başlarsa, X Modu devreye girer ve frenleri etkilenen tekerleğe uygular ve bu da karşı tekerleğe güç aktarımı ile sonuçlanır. Basit bir düğmeye basıldıktan sonra, X Modu aracın hızı yaklaşık 25 mph (40 km / s) olana kadar çalışmaya devam eder ve sonra kendi kendine ayrılır.

EyeSight Sürücü Yardım Sistemi

2014 yılının en iyisi Touring modeli Forester, Subaru'nun Dikiz aynasının iki tarafına monte edilmiş stereoskopik CCD kameraları kullanan Subaru'nun EyeSight sürücü destek teknolojisini sunuyor . Görme, aşağıdakileri içeren çeşitli sürücü destek teknolojileri / özellikleri sunar:

Çarpışma Öncesi Fren Sistemi
Çarpışma Öncesi Gaz Yönetimi
Adaptif Hız Sabitleyici
Şeritten Ayrılma ve Sallanma Uyarısı
Sistem manuel olarak açılabilir veya kapatılabilir. Optik olmak yerine, radar tabanlı sistem yerine, sınırlı görünürlük durumlarında sınırlamaları vardır; güneşe, sise veya ön camın temizlenmediği yerlere (kar, çamur vs.) sürmek sistemin ayrılmasına neden olabilir
 
Top