Dördüncü nesil (AL20; 2015 – günümüze)

Arabadelisi

Well-known member
#1
Lexus , "yüzer tavan tasarımı" ve revize edilmiş, daha "cesur" Spindle Grille "de dahil olmak üzere Nisan 2015 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda RX'in yeni neslini (AL20) piyasaya sürdü . RX, 3.5 L V6 motorun 295 hp (220 kW) versiyonuna sahiptir. Bu, 8 vitesli bir otomatik şanzımana eşleştirilir. [98] Benzinli motor ve elektrikli motor RX 450h hibrit de 308 hp (230 kW) birleşik güce ulaşıyor. Aksi takdirde, Lexus ayrıca turboşarjlı dört silindirli bir benzinli 8AR-FTSRX 200t olarak adlandırılan motor (bundan sonraki 2018 modeli için RX 300 olarak yeniden adlandırıldı), ancak bu model Kuzey Amerika'da mevcut değil. Araç, bir önceki neslinden daha büyüktür ve dingil açıklığında 2 inçlik (50,8 mm) bir artış ile birlikte daha fazla iç oda sağlar. Önceki versiyonun F-Sport sürüş kalitesi ile ilgili sorunları gidermek için, sportif kullanımın peşinde, yeni nesil sürüş kalitesini gerektiği gibi ayarlamak için bir Adaptif Değişken Süspansiyona (AVS) sahiptir. Bir aktif anti-roll Avrupa özellikleri üçüncü nesil RX F-spor paketine ilave edilmiştir. Panoramik sunroof gibi yirmi inç alaşım jantlar da mevcuttur. 8.0 inç (20.3 cm) orta konsol ekran, isteğe bağlı 12.3 ”ekrana sahip standart ekipmandır. [99][100]

RX’in ABD’de serbest bırakılması Kasım 2015’te gerçekleşmiştir. [99] [100] ABD pazarında ilk defa, Lexus, RX melezi RX 450h F Sport’un bir F Sport versiyonunu piyasaya sürdü.

Kuzey Amerika RX modelleri Cambridge, Ontario, Kanada'da üretilir ve parçalarının yaklaşık yüzde 25'i Japonya'dan gelir. [101] RX ayrıca Toyota'nın Kuzey Amerika dışındaki pazarlar için Japonya'nın Fukuoka, Kyushu, Japonya'daki fabrikasında üretiliyor ve parçalarının yüzde 64'ü Japonya'dan geliyor. [102]

Kasım 2017’de, Lexus RX’in RX 350 L ve RX 450h L olarak adlandırılan üç yeni yedi yolcu modelini duyurdu. İki sıralı modeld
en 11 cm (4.3 inç) daha uzun ancak aynı dingil açıklığına sahipler. [103]
 
Üst