Citroén Saxo'ya Genel Bakış


#1
Citroën Saxo bir oldu şehir arabası Fransız üretici tarafından üretilen Citroën Ayrıca olarak Japonya'da satılan 2004 1996 den Citroën Chanson . Peugeot 106 ile (kendisi de Citroën AX'in bir geliştirmesiydi ) birçok motor ve gövde parçasını paylaştı , en büyük fark iç ve gövde panelleriydi. Üretim 2004 yılında Citroën C2 ile değiştirildiği zaman sona erdi .

genel bakış

Motorlar ve performans

Tüm motorlar 1988'den Peugeot 205'e ve Citroën AX'a güç veren PSA TU motor serisine aitti ve köklerini daha önce de kullanılan OHC PSA X motoruyla Citroën Visa , Peugeot 104 ve erken Peugeot gibi diğer çeşitli PSA otomobilleri kullanıyordu. 205 . Seri, hepsi doğal olarak aspire edilen beş benzinli motor ve bir dizel motor içeriyordu .

Alıntılanan güç çıkışları, modern küçük hatchback'lerle, hatta zamanın diğer hatchback'leriyle karşılaştırıldığında düşük olmasına rağmen, boş ağırlık genellikle 935 kg (2,061 lb) boş ağırlığı olan VTS bile diğer küçük motor modellerinde (dizel hariç) bundan 100 kg daha hafif olması.

Bu, yüksek bir güç / ağırlık oranı anlamına geliyordu ve bu da iyi bir ivmelenmeye neden oldu ve aracı şehir içi sürüş için uygun hale getirdi. 16 valfı bulunan VTS dışında, tüm motorlar nispeten düşük şehir MPG rakamları anlamına gelen eski SOHC üniteleriydi. Popüler 1.1i motoru bile, dikkatli bir şekilde kullanıldığında şehirde 35 ila 40mpg'dan fazla bir güç elde etmek için mücadele ederdi. Daha küçük motorlar ve gergedan 1.4i westcoast / furio varyantı arasındaki gerçek dünya tüketimi pek zor değildi, ancak sigorta primleri vardı.

1.0i'nin başı oldukça güçlüydü, 1.1i çok daha iyi sayılıyordu, çünkü neredeyse 200cc daha büyüktü ve kabaca% 30 daha fazla tork vardı.

Saxo'nun üç spor modeli vardı:

Westcoast, daha sonra en yüksek 175 km / sa (109 mil / sa) hıza sahip bir 1.4I 8V 55 kW (75PS / 75BHP) motor ve 0-62,5 mil / sa (100 mil / saat) olan Furio ile değiştirildi. 11.2 saniye
VTR MK1 (1997-1999), 1.6 km / saat (116 mil / saat) ve 0-62,5 mil (0-100 km / saat) arasında bir hıza sahip 1,6I 8V 66 kW (90PS / 89BHP) motora sahipti. 10,0 saniye VTR MK2 (1999–2003), 193 km / sa (120 mil / sa) en yüksek hıza ve 0-62,5 mph (0-100 km / sa) zamana sahip 1,6I 8V 72 kW (98PS / 97BHP) motora sahipti. 9,4 saniye.
VTS 16V, 205 km / sa (127 mil / sa) en yüksek hıza sahip bir 1.6I 88 kW (120PS / 118BHP) motora ve 0 ila 60 mil / saat 7.8 saniyeye sahipti. VTS MK1 (1997-1999) ve MK2 (1999–2003) aynı performansı paylaştı.
Bu modellerde 247 mm (9,7 inç) delikli ön fren diskleri, VTR ve VTS'de de arka fren diskleri (katı 247 mm (9,7 inç) diskler) bulunur. Ayrıca, süspansiyon için farklı bir kontrol kolu ve destek stili kullanıldı. VTS 22 mm'lik (0,9 inç) bir ana fren silindirine sahipti ve VTR ve Westcoast / Furio'nun 19 mm'si (0.7 inç) vardı.

VTS 19 mm (0,7 inç) ön viraj demiri ve 22 mm (0,9 inç) arka viraj demiri varken, VTR ve Westcoast / Furio 19 mm (0,7 inç) ön ve 21 mm (0,8 inç) ya da bazen 19 mm (0,7 inç) arka kaydırma çubuğu. Ek olarak, tüm spor modellerinde, genellikle "VT" gövdesi olarak bilinen, diğer modellere göre benzersiz bir gövde seti bulunuyordu.



1997'de Saxo'nun üç vitesli otomatik şanzımanı, Saxo SX ve VSX'de bulunan 1.6i 8V 66 kW (90PS / 89BHP) motorla birleştirildi. Daha sonra, 1997'nin sonunda 1.6i otomatik, 1.4i 55 kW (75PS / 74BHP) motorla değiştirildi. 1.6i, en yüksek 176 km / s (109MPH) hıza sahip, 1.4'ün 103 mph (166 km / s) hıza kıyasla daha güçlüydü.

Citroën, 1999'da Facelift Saxo Automatic'de 1.4i motorunu kullanmaya devam etti. 1.4i otomatik şanzımana sahip C3 nedeniyle, Saxo Automatic Mart 2002'de sona erdi ve manuel modeller hala sonuna kadar satıldı. 2003

  • 1,0 L (954 cc) TU9 I4 , 50 PS (49 hp / 36 kW) ve 54 lb · ft (73 N · m)
  • 1,1 L (1124 cc) TU1 I4 , 60 PS (59 hp / 44 kW) ve 69 lb · ft (89 N · m)
  • 1.4 L (1360 cc) TU3 I4 , 75 PS (74 hp / 55 kW) ve 89 lb · ft (121 N · m)
  • 1,5 L (1527 cc) TUD5 dizel I4 , 58 PS (57 hp / 42 kW) ve 86 lb · ft (117 N · m)
  • 1,6 L (1587 cc) TU5 I4 , 90 PS (89 hp / 66 kW) ve 95 lb · ft (135 N · m)
  • 1,6 L (1587 cc) TU5 I4 , 96 PS (98 hp / 70 kW) ve 97 lb · ft (135 N · m) (daha sonra VTR modelleri)
  • 1,6 L (1587 cc) TU5 I4 , 120 PS (118 hp / 88 kW) ve 107 lb · ft (145 N · m)

CitroenSaxxo.jpg
 

Latest posts

Top