Citroén AX'a Genel Bakış

#1
Bu modelin geliştirilmesi 1983 yılında başladı ve ilk olarak da bir kardeş modelinin temelini oluşturacak gidiyordu Talbot yerine Samba ; Bununla birlikte, Talbot markasının düşme popülaritesi - yeni Peugeot 205'in büyük başarısıyla birleşti - Peugeot , Citroën AX piyasaya sürüldüğü zaman aksamaya karar vermesine neden oldu ve böylece Talbot versiyonu onu asla üretime sokmadı.

Otomobil, soldan direksiyonlu karasal pazarlarında 2 Ekim 1986'da, 1.0, 1.1 ve 1.4 litrelik TU serisi kayış tahrikli OHC motorlarıyla üç kapılı bir hatchback olarak piyasaya sürüldü . 1987'de beş kapılı model serisi eklendi ve 1988'de 1.4 litrelik bir dizel motor piyasaya sürüldü. Sonuncusu Eylül 1994'te 1.5 litrelik bir ünite ile değiştirildi. İngiltere pazarı için sağdan direksiyonlu versiyon Ağustos 1987'de piyasaya sürüldü. başlangıçta yalnızca üç kapılı bir hatchback olarak, bir yıl sonra menzile katılan beş kapılı versiyonla , o yıl sonlandırılan beş kapılı Citroën Visa'nın yerini aldı . Klasik Citroën 2CV'nin son ölümü ile1990 yılında, AX Citroën yelpazesindeki en küçük model haline geldi. En erken arabalarda vites değiştiricilerinin düşmesiyle ilgili bir sorun vardı; Bu, AX'in ihracat pazarlarına ulaştığı zaman düzeltildi. Başlangıçta, Çin'de çekilen, aktris Janet Mas ve karakterini basitçe Bay Wong olarak bilinen yaşlı bir beyefendi ile birlikte filme alınan unutulmaz bir televizyon reklam kampanyası tarafından desteklendi .

Otomobil, otomobil sınıfı için mükemmel aerodinamik (0.31 sürükleme katsayısı ) ve temel versiyon için 640 kg (1.411 lb) çok hafif olması nedeniyle oldukça ekonomikti . Bunun nedeni, plastik panellerin yük taşımayan alanlarda yaygın olarak kullanılması ve kaportadaki çelik kalınlıklarının gerekli yükleri almak için gerekli minimum olmasıydı. Mühendisler için bir başka hedef ise motorlardaki sürtünmeyi azaltmaktı. AX, alışılmadık derecede uzun tekerlek hareketi ile tamamen bağımsız süspansiyona sahiptir.

Ayrıca isteğe bağlı olarak kendinden renkli plastik tamponlar kullanılmıştır. Bu teknoloji PSA Peugeot-Citroën / Renault / Fransız hükümeti ECO 2000 projesinden geldi. Prodüksiyon versiyonu, odak gruplarındaki negatif reaksiyonlardan sonra Eco 2000 stiline daha yakın olan orijinal 'bir kutu' tasarım prototipinden daha muhafazakardı. "Bir kutu" şehir arabası nihayet 1992 yılında piyasaya sürülen Renault Twingo ile satışa sunuldu.


1989 yılında bir emişli dizel AX, tüm alüminyum alaşımı TÜD motoru 1360 cc ile, 100 km (100 mpg başına 2.7 litre bir rakam yönetilen -imp ; 87 mpg -ABD 1.000 mil üzerinde (1.609 km) toplam), Dover için Barcelona . Bu, 10 imp gal (45.5 L; 12.0 US gal) yakıtta kat edilen en uzun mesafe idi ve onu en ekonomik üretim aracı olarak Guinness Rekorlar Kitabı'nda bir yer kazandı . Aynı zamanda bir 4x4 çeşidiydi, ancak rakip Fiat Panda 4x4 ile karşılaştırıldığında sınırlı bir başarıya sahipti. AX 4x4 yalnızca beş kapılıydı ve İngiltere’de satılmadı.

İlk performans versiyonu 1987'den beri sınırlı olan AX Sport'du. 1.3 motorlu ve 95 bhp (71 kW; 96 PS) üreten ikiz karbüratörler , ikonik beyaz çelik jantlar (5,5 "x 13") takıyordu. Onun kardeşi, Peugeot 205 Rallye. AX Sport 1988'in sonuna kadar Solex ADDHE 40 karbüratörleri kullandı ve ardından 205 Rallye 1,3 gibi Weber DCOM 40'larla değiştirildi. AX Sport, daha küçük motor bölmesinde yer kazanmak için 205 Rallye'den daha kısa bir giriş manifolduna sahipti. 2. aşamada, Spor başka renklerde ve isteğe bağlı GT jantlar ve arka spoyler ile mevcuttu.

Daha sonra, Peugeot 205 XS'de bulunan tek karbüratörlü 85 bhp (63 kW; 86 PS) 1.4 motorlu AX 14GT tanıtıldı. 1991'den itibaren, bu model tüm serinin yenilenmesi ile çakışmak ve egzoz katalitik konvertörlerini tanıtan daha zor 1992 AB emisyon düzenlemeleriyle çakışmak için yakıt enjeksiyonunu kullandı .

citroenAXX.jpg
 

Son mesajlar

Üst