Aston Martin Vantage (2005)


#1
Aston Martin Vantage el yapımı bir dizi spor arabaları İngiliz otomotiv üreticisinden Aston Martin . Aston Martin daha önce "Vantage" ismini , özellikle 1990'ların Virage tabanlı otomobilinde, mevcut GT modellerinin yüksek performanslı modellerinde kullanmıştı . Modern otomobil, aksine, Aston'ın kadrosundaki en yalın ve en çevik otomobildir. Dolayısıyla, Porsche 911 gibi potansiyel otomobil alıcılarına, ayrıca Aston Martins'in geleneksel olarak rekabet ettiği egzotik sporlara ve GT otomobillerine ulaşmak için daha odaklı bir model olarak tasarlanmıştır .

V8 Vantage’in üretimi 2017’de 2018’de devam eden V12 Vantage’in üretimi ile sona erdi. Kasım 2017’de Aston Martin, yeniden tasarlanan yeni bir Vantage’i tanıttı. Yeni model 2017 yılında 2019 model yılı otomobili olarak tanıtıldı.

genel bakış

AMV8 Vantage konsept otomobilinin 2003 yılında Henrik Fisker'in tasarladığı Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından, V8 Vantage olarak bilinen üretim versiyonu, 2006 model yılı için 2005'te Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı . İki koltuk, iki kapılı coupé , güç ve hafiflik için yapıştırılmış bir alüminyum yapıya sahipti. 172,5 inç (4,38 m) uzunluğunda otomobil , pratiklik için hatchback tarzı bir bagaj kapısına sahipti ve koltukların arkasında büyük bir bagaj rafı vardı. Coupé'ye ek olarak, V8 Vantage Roadster olarak bilinen bir üstü açılır araba daha sonra tanıtıldı.

V8 Vantage ilk olarak 4.300 devir / dakikada 380 bhp (283 kW; 385 PS) ve 5.000 devir / dakikada 409 N⋅m (302 lb⋅ft) üreten 4.3 L (4.280 cc) dört kameralı bir 32 valf V8 ile güçlendirildi. Bununla birlikte, 2008'den sonra üretilen modeller 420 bhp (313 kW; 426 PS) ve 470 N⋅m (347 lb⋅ft) tork ile 4.7 litre V8'e sahipti. gevşek dayalı olsa Jaguar 'ın AJ-V8 motor mimarisi, bu motor Aston Martin benzersiz ve yarış tarzı özellikli kuru karteriGelişmiş bir ağırlık merkezi için şasiye alçak monte edilmesini sağlayan yağlama. Silindir bloğu ve kafaları, krank mili, bağlantı çubukları, pistonlar, eksantrik milleri, giriş ve egzoz manifoldları, yağlama sistemi ve motor yönetimi, evde Aston Martin tarafından tasarlandı ve motor , Almanya'nın Köln şehrinde bulunan AM tesisinde elle monte edildi. ayrıca DB9 ve Vanquish için V12 motorunu üretti .



Motor önden arkaya monte edilmiş bir transaksla ortada monte edilmiş , 49/51 ön / arka ağırlık dağılımı verilmişti. Oluklu Brembo frenleri de standart idi. Orijinal V8 Vantage 175 mil / saatte (282 km / sa) bitmeden önce, 4,8 saniyede 0'dan 60 mil / saat'e (97 km / sa) ulaşabilir.

2008 yılında Aston Martin, garantiyi koruyan 4.3 litrelik varyantların gücü ve kullanımı için satış sonrası yetkili satıcı onaylı bir yükseltme paketi sundu. Güç yükseltme V8 Vantage Güç Yükseltme olarak adlandırılan Aston Martin 4.3 litrelik V8 motorunun daha güçlü bir versiyonunu oluştururken, en yüksek tork 10 puan artarken, 20 bhp'den 400 bhp'a (298 kW; 406 PS) yükseldi. Nm ila 420 N⋅m (310 lb⋅ft). Bu, aşağıdaki revize edilmiş bileşenlerin takılmasından oluşur; manifold düzeneği (boyalı Crackle Siyah), valfli hava kutusu, sağ ve sol taraftaki vakum hortumu düzenekleri, motor bölmesi sigorta kutusu bağlantı kablosu (ECU sigorta kutusuna), manifold contasını gaz kelebeği gövdesi, emme manifoldu contası, manifold contasına yakıt enjektörü ve bir manifold rozeti.

V8 Vantage, 2006 yılında 79.000 £, 110.000 ABD Doları veya 104.000 € perakende satış fiyatına sahipti. Aston Martin, yılda 3.000'e kadar inşa etmeyi planlıyordu. Koltuklar, gösterge paneli, direksiyon simidi ve vites topuzu için 6 vitesli manuel şanzıman ve deri döşeme dahil. Sportshift adlı Ferrari ve Lamborghini tarafından üretilenlere benzer yeni 6 vitesli bir manuel şanzıman daha sonra bir seçenek olarak sunuldu.

2006'daki okuyucu anketinde, Car Design News okuyucuları Aston Martin V8 Vantage'e en iyi üretim otomobil tasarımı seçildi. Anket sonuçları, çoğu çalışan otomotiv tasarımcılarından ve endüstriyel ve otomotiv tasarımı öğrencilerinden gelen 1000'den fazla yanıtı temel alıyordu. Vantage, aynı zamanda Otomobil dergisinin 2007 yılında yayınlanan "All Stars" adlı oyunundan biri ve performansı, yol gösterici tasarımı ve tasarımıyla seçildi. V8 Vantage ayrıca "DB9 Bölüm" eklenecek sadece iki otomobil biridir - on - "cool" süper için ayrılmış bir buzdolabı BBC 'nin üst vites o kadar tarif edildiği ( bebek AstonV12 destekli DB9'dan ayırt etmek için). Program, arabaları aşırı soğuk algınlığından sıfırın altına düşürüyor. Buzdolabı, sunum yapanlar Aston Martin DB9'un sıfır altı kategorisi için çok iyi olduğunu düşündüklerinde ilave bir kategoriydi. 2005 ödüllerinde Jeremy Clarkson V8 Vantage'ı Yılın En İyi Sondaj Aracı ve Yılın En Havalı Aracı olarak ilan ederken, ödül kazanan kişi aslında Porsche 911'dir. 10.000 şasinin tamamlanmasıyla - özel olarak sipariş edilen bir Onyx coupé, ABD'deki bir müşteriye - 2008 yılının ilk yarısında. 10.000 otomobil üretimi, tipik otomobil üreticileri standartlarına göre küçük bir sayı olsa da Bir Aston Martin modeli için - DB9 bu rakamı elde eden tek diğer Aston Martin modelidir.

AstonMartinVantage2005.jpg
 
Last edited by a moderator:
Top