400 nolu Rover (R8; 1990-1995)


Arabadelisi

Well-known member
#1
Nisan 1990'da dört kapılı salon olarak piyasaya sürülen orijinal 400 Serisi, her ikisi de geliştirme sırasında R8 kod adını paylaşan ikinci nesil Rover 200 Serisi hatchback'in bir salon versiyonuydu . 200 Serisi altı ay önce lanse edildi.

200 gibi, model de Honda (Avrupa Concerto modeli için tasarlanan ürünü üreten) ile işbirliği içinde tasarlandı ve her iki model de Rover Longbridge tesisinde üretim hatlarını paylaşacaktı. Honda ile aynı çekirdek yapıyı ve mekaniği kullandı, ancak cam ev ve gövdenin arka ucu yeniden tasarımı Rover'a özgü idi. İç döşeme ve elektrik mimarisinin tümü R8 Rover 200 ile paylaşıldı

Daha sonra Rover Special Products tarafından bir emlak ya da istasyon vagonu geliştirildi. 'Rover 400 Tourer' olarak gösterilen bu ürün, daha sonraki otomobillerin emlak versiyonunun inşa edilmemesi nedeniyle, ikinci nesil 400 ile 1998 yılına kadar üretimde kaldı. 400 Tourer'ın çoğu Japonya'ya ihraç edildi.

R8 Rover 200 ve 400, Rover'ın K Serisi motor ailesinin ilk uygulamasıydı ( 1,4 L (1,396 cc) olan ikiz-kam 16-valf şeklinde). 1.6 L (1.590 cc) versiyonunda bir Honda D16A6 ve D16Z2 SOHC veya D16A8 DOHC güç ünitesi kullanılırken, 800 serisinden 2.0 L M Serisi ünite daha sonra (1991) sportier versiyonlarında takip etti.

Rover motorlu modeller , 1,6 ve 2,0 litre versiyonları için müştereken geliştirilen Peugeot / Rover R65 dişli kutuları (1.4 litre) ve Rover PG1 ile ön tekerlekleri kullandı . Sınırlı sayıda üretilen Rover 420 GSI turbo ve GSI Spor turbo, donatıldı turbo 197 bhp (147 kW) Rover T-Serisi motor .

Ayrıca, iki adet PSA (elektronik olarak kontrol edilmeyen Lucas CAV enjeksiyon pompaları) Dolaylı enjeksiyonlu dizel motorlar da mevcuttu; doğal olarak havalandırmalı 1.9 litre XUD9 veya turboşarjlı 1.8 XUD7T motor seçenekleri. Peugeot ve Citroen tesislerinde geliştirilmelerinde sınıf lideriydiler, ancak endüstriyel eylem nedeniyle Rovers'te daha az gelişmişlerdi.

Bu motorlar yerine sigara elektronik kontrollü Bosch HPVE kurulu edildi Doğrudan Enjeksiyonlu Rover MDI / Perkins Prima kullanılan Austin Maestro ve Montego o makine, onun gürültülü yanma ama daha düşük yakıt tüketimi ile, yeni modeller için çok rafine edilmemiş sayılır çünkü.

Orta yaştaki bir facelift (ayrıca Rover 200'e de uygulanır) , Rover 800'ün R17 facelift'inde de ortaya çıkan Rover ızgarasının yeniden üretildiğini gördü . Bu değişiklik, kalan yapı üzerinde önemli bir değişiklik yapılmadan gerçekleştirildi, ancak daha farklı bir Rover "aile görünümü" sağladı ve Honda Concerto'dan belli bir mesafeyi belirledi .
.
 
Top